تست افسردگی

شامل تست هایی میشود که شدت و مقدار افسردگی در افراد را مشخص میکند. در تست افسردگی روانشناس از بیمار خود سوالاتی را میپرسد یا تست هایی را میگیرد که با جواب دادن به ان ها روانشناس متوجه شدت بیماری و افسردگی فرد میشود. فردی که احساس تغییرات خلقی و روحی در خود میکند و از تغییرات روحی خود احساس ناخوشایندی دارد  به روانشناس مراجعه میکند که علت و راه درمان خود را پیدا کند.

تست های تشخیص افسردگی

روانشناس با گرفتن تست های مربوط به تشخیص افسردگی و سوالات مربوطه مشکل و شدت افسردگی فرد را تعیین میکند و با فهم موضوع به درمان شخص می پردازد.که اغلب با جلسات روان کاوی و رواندرمانی،رفتار درمانی و شناخت درمانی به بهبود وضعیت بیمار و درمان او کمک بسیار میکند.

تست روانشناسی افسردگی

روانشناس در جلسه ی تست افسردگی سوالات مخصوصی را از بیمار خود میپرسد که او با جواب دادن دقیق به سوالات کمک زیادی به روانشناس و شخص خودش میکند.

تست روانشناسی افسردگی به گونه ای است که حتما باید یک روانشناس ان را بررسی کند چرا که پاسخ های بیمار به سوالات تست افسردگی بسیار مهم بوده و در روند درمان و… تاثیر دارد.

چند نمونه از تست روانشناسی افسردگی اشاره میکنم:

۱-ایا دائما از خودتان ناراحت و دلگیرید

۲-احساس کم بودن و کافی نبودن به نسبت دیگران دارید؟

۳-بیش از حد و بی دلیل گریه میکنید؟

۴-افکار خودکشی در سر دارید؟

۵-در بیشتر مواقع احساس گناه میکنید؟

۶-ایا هیچ هدف و ارزویی ندارید؟

۷-ایا از ظاهر خود ناراضی هستید؟

۸-ایا دائم احساس خستگی میکنید؟

۹-احساس شکست و مفید نبودن دارید؟

۱۰-ایا هیچ امیدی در زندگی ندارید؟

۱۱-ایا احساس رضایت از خودتان دارید؟

۱۲-ایا احساس غم در زندگی دارید؟

۱۳-احساس میکنید که تقاص چیزی را پس میدهید؟

۱۴-ایا زود رنج هستید و حساسیت های زیادی دارید؟

۱۵-وابستگی های زیادی دارید؟

۱۶-دائما نگران و مضطرب هستید ؟

این سوالات نمونه ی کوچکی از تست روانشناسی افسردگی است که روانشناس از بیمار خود میگیرد این سوالات شامل چهار گزینه برای پاسخ دهی میباشند که هر تست و پاسخ امتیاز مخصوص به خودش را دارد تا مقدار و شدت اختلالات بررسی شوند.

تست روانشناسی افسردگی

تست میزان افسردگی

پاسخ دهی به هرکدام از تست هایی که به بیمار داده میشود امتیاز مخصوص به خودش را دارد  یعنی فرد با پاسخ به هرسوال امتیازی را بدست می اورد. در واقع تست میزان افسردگی به پاسخ ها بیمار وابسته است . و روانشناس بر اساس امتیاز به دست اورده ی بیمار میزان افسردگی را تشخیص میدهد.

گاهی روانشناس با دیدن پاسخ های فرد متوجه میشود که او هیچ مشکل جدی و قابل توجهی نداشته و فرد با چند روزی بی حوصلگی و تغییرات روحی گمان کرده که افسرده یا بیمار است.

در این حالت فرد با چند ساعت صحبت با رواشناس مشکلات خود را شناسایی میکند و نیازی به جلسات زیادی پیدا نمیکند اما گاهی شخص مراجعه کننده با جواب دهی به تست ها روانشناس را از شدت زیاد بیماری خود مطلع میکند در این حالت روانشناس با اطلاع از وضع بیمار شروع به درمان های ویژه ی علمی و روش های درمانی متعددمیکند و فرد بیمار در مسیر درمان قرار میگیرد .

علائم اصلی برای تشخیص افسردگی:

۱-گریه و زاری کردن :

در این حالت فرد دائم احساس غم و ناراحتی میکند و خود را در محیطی تنها و تاریک قرار میدهد و با فکرهای ناامید کننده شروع به گریه و زاری میکند به طوری که اینکار جزئی از عادت های فرد میشود

۲-کمبود اعتماد به نفس:

در این حالت شخص از ظاهر و شخصیت خود خجالت میکشد و احساس ناکافی بودن و عدم رضایت نسبت به خودش را دارد از حضور در اجتماعات و محیط های شلوغ خود داری میکند و معمولا از برخورد با افراد دیگر خجالت میکشد

۳-خستگی:

فرد دائم احساس خواب الودگی و ناتوانی و ضعف دارد توانی برای شروع روز و تلاش در طی ان را ندارد و اغلب بی حوصله و بی رمق به کارهای تکراری می پردازد.

۴-بی انگیزگی:

فرد هیچ انگیزه و روحیه ای برای اینده و ارزو های خود ندارد و اصولا این افراد ارزویی هم ندارند و فقط به فکر گذران روز های خود هستند.

تست میزان افسردگی در کودکان و بزرگسالان:

بعد از تست افسردگی باید نکته مهم این است که شدت این اختلالات در کودکان و بزرگسالان متفاوت است چرا که اگر فرد در کودکی دچار افسردگی شده باشد و به موقع به روانشناس مراجعه کند به علت عمق کمتر مشکل و تشخیص به موقع درمان راحت تر و درست تر انجام می گیرد.

اگر فرد از کودکی تا بزرگسالی دچار اختلالات بوده و تست افسردگی نداده و درمان نشده باشد‌ با افزایش سن شدت بیماری افزایش می یابد و درمان ان هم زمان بیشتری را می طلبد ‌لازم به ذکر است که گاها خانوادها به علت عدم اشنایی با علائم افسردگی در کودکان ان را به بیماری های دیگری نسبت میدهند از علائم اختلالات روانی در کودکان میتوان به لجبازی،بدخوابی،بی اشتهایی،تهوع و دلدرد اشاره کرد.

گاهی کودک به علت اضطراب های شدید دچار دلدرد میشود که خانواده ان را به موضوعات دیگر ربط میدهند .با وجود انکه کودک از استرس و اضطراب رنج بسیاری میکشد و سبب اسیب های جسمی به او میشود.

روش های درمان افسردگی کودکان:

روانشناسان به علت درک کمتر کودکان از محیط و صحبت های علمی از روش های درمانی مخصوص کودکان استفاده میکنند از جمله ی این روش ها میتوان به بازی درمانی ها اشاره کرد که به وسیله ی ان روانشناس به مشکلات و روحیات کودک پی می‌برد و نیز کودک در مسیر درمان پیش می رود .چرا که کودکان در بازی و سرگرمی ها احساسات و افکار درونی خود را بروز میدهند و از بازی های خود به عنوان کلمات سخنگو استفاده میکنند. شدت افسردگی بزرگسالان در خانوم ها نسبت به اقایان بیشتر است این در حالیست که شیوع این اختلال در کودکی بین دخترها و پسر ها به یک میزان است.

تست افسردگی آنلاین

امروزه اصلی ترین و بهترین روش های درمان مشکلات روحی مراجعه به روانشناسان اگاه و معتبر است. اما متاسفانه گاهی افراد با پاسخ دادن به تست افسردگی انلاین شروع به تشخیص و تجویز های سرخود میکنند و با مشورت افراد نااگاه درمان های بی اساس را پیش میگیرند باید گفت که اینگونه رفتارها بسیار خطرناک بوده و هیچ پشتیبانی علمی ندارند پس بهتر است برای تشخیص افسردگی و درمان مشکلات خود حتما به روانشناس مراجعه کنید.

تاثیر روانشناس خوب بر تست افسردگی:

گاه فرد رنج بسیاری از افسردگی و دیگر اختلالت روانی میبرد اما مراجعه به روانشناس را درست نمیداند .اگر این افراد به موقع و در زمان مناسب به روانشناس خوب مراجعه کنند طی جلساتی که شخص روانشناس معلوم میکند علاوه بر تشخیص به کمک تست افسردگی ، در مسیر درمان قرار میگیرند و سلامت روان خود را طی مدت مشخصی به دست می اورند که البته این زمان به افکار و توانایی و پشتکار فرد بیمار هم بستگی دارد.

2020-10-12T01:35:16+03:30توسط |دسته‌ها: افسردگی|بدون دیدگاه