//زن مناسب ازدواج

زن مناسب ازدواج

شاید بار ها از خودتان پرسیده باشید که زن مناسب ازدواج با شما چه کسی است و باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ اگر شما به تازگی به شخصی علاقه پیدا کرده اید ، قبل از هر چیز باید بدانید او مناسب زندگی با شما هست یا نه. عشق نقش بسیار مهمی در انتخاب همسر ایفا می کند اما باید دانست بالا و پایین های زیادی در زندگی مشترک وجود دارد.

این که زن انتخابی شما زیبایی ظاهری داشته باشد یا شما به او علاقه مند باشید بسیار مهم است . در واقع عشق ، علاقه ، تعهد و صمیمیت از لازمه های شروع زندگی مشترک است و اینها جزئی از معیار ها برای انتخاب شخص مقابل می باشند اما تا وقتی شناخت صورت نگرفته ، کافی نیستند.

در ادامه برخی ویژگی هایی را که زن مناسب برای ازدواج باید داشته باشد و برخی خصوصیاتی که نباید داشته باشد را  برای کمک به شناخت شما از طرف مقابل بررسی می کنیم تا شما انتخاب درستی داشته باشید و در زندگی مشترک با مشکلات کمتری رو به رو شوید.

 انتخاب دختر مناسب برای ازدواج

مهم ترین مسئله ای که شما باید در ابتدای مسیر انتخاب دختر مناسب برای ازدواج با آن رو به رو هستید خودشناسی است. در واقع قبل از هر چیزی شما باید به شناخت کافی از خود برسید. نیاز ها و خواسته های خود از زندگی و همسر را درک کنید و پس از آن معیار های خود برای ازدواج و انتخاب همسر را تعیین و اولویت بندی کنید.

در راه ازدواج ، امید ، انگیزه و اراده ، شایستگی ، وفاداری و هدفمندی مسائلی اساسی هستند که هم شما و هم زن شما باید آن ها را داشته باشید و پس از این مسائل برخی ویژگی های جزئی تر به میان می آیند که باید آن ها را به درستی بسنجید و طبق آن ها شخص مقابلتان را مورد ارزیابی قرار دهید.

معیار های زن خوب برای ازدواج

ممکن است شما معیار هایی در نظر گرفته باشید اما علاوه بر آن ، معیار های زن خوب برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک باید بسیار مهم هستند . در واقع ممکن است شما در انتخاب معیار ها آینده نگر نبوده باشید و ما برخی ویژگی های مهم و اساسی زن خوب برای ازدواج را برایتان نام میبریم تا دچار اشتباه نشوید.

۲۰ ویژگی زن مناسب برای ازدواج

ویژگی های زن خوب برای ازدواج

۱- کسی که دوستش دارید

زن مناسب ازدواج برای شما کسی است که شما به او علاقمندید و او نیز به شما علاقه دارد. در واقع عشق و علاقه اولین و مهم ترین معیاری است که برای ازدواج باید بین دو نفر وجود داشته باشد و باید بدانید که عدم علاقه به یکدیگر در آینده می تواند منجر به مشکلاتی در زندگی مشترک مانند خیانت و طلاق زوجین شود.

۲- داشتن تفاهم و سلایق مشترک با او

داشتن تفاهم بدین معنا نیست که شما باید در تمامی زمینه ها هم نظر باشید و تمام علایق و عقایدتان مشترک باشد، بلکه کافیست در زمینه های اساسی و پایه ای زندگی عقاید شبیه به هم داشته ، همدیگر را درک کرده و به نظرات و علایق هم احترام بگذارید.

۳- دختر خوب برای ازدواج صادق و مورد اعتماد است

صداقت یکی از ارکان مهم زندگی مشترک است. هم شما و هم زن شما باید با یکدیگر صادق باشید تا به خوبی زندگی کنید و به یکدیگر اعتماد داشته باشید. پنهان کاری و دورغ تنها اعتماد طرفین را از بین میبرد.از طرفی در زندگی مشترکی که زوجین به یکدیگر اعتماد ندارند مشکلات زیادی وجود دارد که غالبا منجر به جدایی می شوند.

۴- زن مناسب برای ازدواج وفادار و متعهد است

قطعا شما هم مانند هر مرد دیگری دوست دارید همسر شما فقط به شما تعهد داشته باشد و از خیانت بیزارید. وفاداری یکی از مهم ترین معیار های زن مناسب ازدواج می باشد. پس قبل از ازدواج حتما از وفاداری طرف مقابل به خودتان اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید او شخصی متعهد به کار ها ، قول ها و وظایفش در زندگی است .

۵- اخلاق خوبی دارد .

اخلاق یکی دیگر از مسائل مهم برای انتخاب همسر است. زن مناسب برای ازدواج با شما باید اخلاقی متناسب با  معیار های شما داشته باشد. زنی که عصبانی یا پرخاشگر است یا نوسانات خلق و خو دارد علاوه بر مشکلاتی که برای شما و زندگیتان رقم خواهد زد، نمی تواند مادر مناسبی برای فرزندان باشد.

۶- مهربان و خوش قلب است

از بدو خلقت تا کنون روحیه ی زن ها بسیار لطیف تر از مرد ها بوده و محبتشان هم بیشتر و این یکی از لازمه زندگی است که زن از محبت و مهربانی و خوش قلبی برخوردار باشد.

۷- عاقل ، باهوش و قابل اتکا است

مرد ها هم مانند زن ها نیاز به شخصی دارند تا در بروز مشکلات در کنار آن ها باشد و بتواند به او در حل مشکلات کمک کند. زن مناسب شما باید شخصی عاقل و باهوش باشد تا بتواند مسائل را به خوبی مدیریت کند و در صورت لزوم تکیه گاه و یاورشما باشد.

۸- داشتن خانواده ای با شرافت و احترام گذاشتن به آن ها

خانواده در تربیت فرزند نقش به سزایی دارد و می توان گفت خانواده های خوب فرزندان خوبی هم تربیت می کنند پس هنگام انتخاب همسر به خانواده ی او هم دقت کنین و علاوه بر این موضوع رفتار طرف مقابل با خانواده اش را هم مورد ارزیابی قرار دهید. زنی که به خانواده ی خود اهمیت ندهد و احترام نگذارد چطور می تواند به شما اهمیت دهد؟

۹- زن مناسب برای ازدواج قوی و مستقل است 

اگر زن شما بیش از اندازه به شما وابسته باشد شما را خسته و دلزده می کند. زنان وابسته حتی در حل مشکلات خود هم به مشکل بر می خورند و نیاز به کمک اطرافیان دارند. پس چگونه می توانند یک زندگی را مدیریت کنند؟ بهتر است به سراغ زنی بروید که از استقلال کافی ، شخصیتی قوی و مستحکم برخوردار است.

۱۰-  آرامش و توانایی کنترل خشم را دارد

تمامی افراد نیازمند آرامش در زندگی هستند و همسر نقش بسیار مهمی در این آرامش ایفا می کند. در نتیجه بهتر است زنی را انتخاب کنید که خود بتواند آرامش خود را حفظ کرده و در عصبانیت خشم خود را کنترل کند زیرا خشم کنترل نشده می تواند به دعوا و پشیمانی ختم شود.

۱۱-  از خود و اهدافش شناخت کافی دارد

زن مناسب برای ازدواج باید از خودش ، اهدافش و خواسته هایش در زندگی شناخت کافی را داشته باشد ، خطاهای خود را بپذیرد و برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش تلاش کند و زندگی خوبی را برای خودش بسازد. افراد بی هدف هم خودشان و هم شما را دچار سر در گمی می کنند.

۱۲- زنی مناسب ازدواج است که خدا ترس باشد

کسی که خدا ترس است بسیاری از گناهان و کار های اشتباه را انجام نمی دهد و سعی می کند انسانی رفتار کند. این چنین زنی برای ازدواج بسیار مناسب است و میتوانید به او اعتماد کنید.

۱۳- دارای سلامت جسمی و روحی

بهتر است از سلامت روحی و جسمی طرف مقابلتان آگاه باشید . درست است که بسیاری از مشکلات جسمی و روحی قابل درمان هستند اما شما باید از آن ها آگاهی داشته باشید و با اشراف به این موضوع تصمیم بگیرید .

۱۴- زن مناسب ازدواج مسئولیت پذیر است

مسئولیت پذیری در زندگی برای هر فردی لازم است و همسر شما هم باید کسی باشد که از مسئولیت ها و وظایف خود در زندگی آگاه است و به درستی به آن ها عمل می کند .

۱۵-دختری برای ازدواج مناسب است که حامی شما باشد.

زن مناسب برای ازدواج با شما زنی است که از شما و تصمیم های درستتان حمایت کند و به شما کمک کند تا بهترین خودتان باشید . هم چنین او با مثبت اندیشی و تقویت روحیه ی شما در رسیدن به اهدافتان به شما کمک می کند زیرا اگر این چنین نباشد موجب خیانت مردان و زنان میشود.

۱۶- همراه ، همدل و اهل سازش است 

زندگی همواره روی خوش خود را به شما نشان نمی دهد و سختی های بسیاری برای شما رقم می زند در نتیجه زن مناسب کسی است که بتواند در هنگام سختی نیز کنار شما باشد و به شما کمک کند تا به خوبی مشکلات را پشت سر بگذارید و گاهی هم نیاز است با برخی مسائل سازش به خرج داده و با وجود آن ها کنار بیاید.

۱۷- امانتدار و رازدار می باشد

باید بدانید زندگی مشترک چارچوبی بین شما و همسرتان است و اتفاقات و مسائل آن تنها به شما و همسرتان ارتباط دارد در نتیجه هم شما و هم زن شما باید برای خود و زندگیتان حریم شخصی قائل باشید و راز های زندگی را فاش نکنید تا با مشکل مواجه نشوید پس رازداری و امانتداری فاکتوری است که هردوی شما باید آن را داشته باشید.

۱۸- به مسائل مالی اهمیت می دهد .

درست است که تمام ارزش زندگی به مادیات نیست اما امروزه بدون توجه به آن نمی توان تشکیل زندگی داد در نتیجه بهتر است همسر شما هم به قدر کافی به مسائل مادی اهمیت دهد و نظم و برنامه ریزی مناسب داشته باشد تا امنیت مالی زندگی مشترک به خطر نیفتد.

۱۹- هم سطح شما است .

زن مناسب برای ازدواج با شما باید از لحاظ تحصیلی ، مالی ، فرهنگی ، آداب و رسوم و … تا حدی هم سطح شما باشد تا هیچ کدام خود را برتر از دیگری ندانید و دیگری را تحقیر نکنید و حتی اگر در برخی مسائل اختلافی هم وجود دارد ، هر دوی شما باید آن اختلاف را پذیرفته و با آگاهی کامل تصمیم به ازدواج بگیرید.

۲۰- جذاب است 😍

زیبایی و جذابیت برای مردان بسیار مهم است پس باید دقت داشته باشید که زن شما باید از نظر شما فوق العاده باشد تا درگذر زمان به مشکل نخوید. او باید از لحاظ جنسی هم کشش لازم را در شما ایجاد کند زیرا مسائل جنسی و زناشویی هم تاثیر به سزایی در ارتباط زوجین دارند توجه داشته باشید اگر این چنین نباشد باعث سرد شدن رابطه به مرور زمان میشود.

زن خوب برای ازدواج این ویژگی ها را ندارد

از ویژگی های مثبت زنان خوب و مناسب گفتیم حال بهتر است دقت کنید که یک سری نکات منفی هم وجود دارند که بهتر است همسر آینده ی شما این نکات را نداشته باشد. وجود این نکات می تواند در طول زمان خسته کننده یا آزاردهنده شود و به رابطه شما آسیب زند. برخی از این ویژگی های منفی را برایتان نام می بریم :

  • عشوه گری بیش از اندازه
  • تلخ بودن و طعنه زنی
  • بهانه جویی و ایرادگیری
  • پول دوستی
  • دوستی ها و روابط بیش از حد معمول
  • اعتیاد
  • راحت طلبی
  • روحیه ای شکست خورده
  • کینه توزی
  • رئیس بازی در آوردن و امر و نهی کردن
  • بی ادبی
  • دمدمی مزاج بودن
  • خود خواهی
  • وابستگی بیش از اندازه و به دنبال جلب محبت بودن

چگونه یک دختر خوب برای ازدواج پیدا کنیم

برای شناخت بهتر طرف مقابل و انتخاب مناسب بهتر است مدت زمان مناسبی را با هم بگذرانید و از تمامی خلق و خو های رفتاری یکدیگر آگاه شوید. علاوه بر این شما باید از همسایه ها ، اقوام ، همکاران و دوستان نزدیک همسرتان هم پرس و جو کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید تا با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید.

علاوه بر موارد ذکر شده مراجعه به مشاور قبل از ازدواج می تواند بسیار مفید باشد زیرا به شناخت خودتان و نیاز هایتان کمک کرده و همچنین باعث می شود با ابعاد مختلف شخصیت طرف مقابلتان هم آشنا شوید در نتیجه بهتر است برای انتخاب زن مناسب برای ازدواج از راهنمایی های مشاوران با تجربه هم استفاده کنید.

2022-12-13T14:09:39+03:30توسط |دسته‌ها: روانشناسی زوج|24 دیدگاه

24 دیدگاه

  1. Avatar
    مهدی سپتامبر 4, 2021 در 3:44 ق.ظ پاسخ

    بسیار عالی بود خانم دکتر اما یک مسأله هست نگفتید که دوست و رفیق دختر چه کسانی هستند و با چه کسانی امدو رفت یا نشست و برخورد دارد

  2. Avatar
    حسن بی زن اکتبر 1, 2021 در 11:14 ب.ظ پاسخ

    اینطور که تو گفتی باید توی آسمون پیداش کنیم عمو

  3. Avatar
    علی جولای 7, 2022 در 11:57 ق.ظ پاسخ

    طبق تجربه شخصی میگم این دخترا زن زندگی مناسبی براتون نمیشن : دخترایی که سالن و ناخون کارن و مدلینگ مشغولن و دخترایی که پدر مادراشون جدا شدن و دخترایی که حرفشون وکیله دقتم کنید اصلا ازدواج نکردن و میلی به ازدواجم ندارن فقط برایه دوره ای ماهانه با کسی تو ارتباط میشن دیگه جامعه خودم دیدم منیکه از اول دبیرستان با کلی دختر بودم حتی الانم قصد ازدواج ندارم تو سن سی دو با این که شرایط مالیمم در حد معقوله دندانپزشکم بیشتر بخاطر این که متاسفانه زندگیا شده فقط پول و خیانت و دروغ کاش تبلیغات میکردین سایتتون مهمترین چیز تعهد و احساس اون طرفه که چقدر واقعا میخوادتون لحظه ای زودگذر یا نه واقعا دیوانتونه وگرنه زیبایی راحت قابل عمله الا تو این عصر لاغر چاق میکنن چاقو لاغر زشتو هلو میکنن هلو رو زشت پول هم میشه در اورد راحت وقتی اون رابطه باشه دوتایی باهم میتونن با جنم هم وگرنه احساس تعهدی در میان نباشه حتی دوست دارم گفتناشم دروغی بهتون

    • Avatar
      . ژانویه 25, 2023 در 12:03 ب.ظ پاسخ

      سلام.
      دوست عزیز پول درآوردن اصلا راحت نیست ولی شمامیگی دونفر همو بخوان راحت پول درمیآرن!!!
      اگه شماواقعا توجامعه بوده باشی هزاران نفرو دیدی که مدتی طولانی باهم بودن ولی هنوزبعلت بیکاری وبیپولی نتونستن ازدواج کنن.
      فرمودید که ازدوران دبیرستان باهزاران دختردوست بودی وهنوزنتونستی شخص درستیو پیداکنی!مردحسابی دخترخوب ومتشخص چطور کسیکه یکسره دنبال دختربازی هست روبعنوان همسرمیپذیره!؟اول خودتو بشناس وبعد توقع داشته باش طرف مقابلت فرشته باشه.
      دخترهای نادان توقع بیهوده دارن که فردخواستگارشون مثل ریگ پول بریزه جلوپاشون وپسرهای نادانتر هم توقع بیهودتری دارن که باهزار زن ودختر ول رفیق باشن ولی پاکترین ومتعهدترین زن دنیا نسیبشون بشه که تاحالا دست پدرشونم لمسشون نکرده!!!
      اولین موردی که این سایت بیان کردن”خودشناسی قبل ازاقدام به ازدواج”بود.یعنی بفهمیم کی هستیم وچه دختری مناسبه برامون.

      • Avatar
        مهدی ژوئن 18, 2023 در 1:18 ق.ظ پاسخ

        دو نفر همو بخوان برای پیشرفت و ارتقا هم عزیزم پله میکنن مسیرو برای هم وقتی یکی به اون بلوغ نرسیده هنوز مثلا یکی محبت میکنه بهت گند اخلاقیاتو تحمل میکنه فکر نکن نمیتونه جایگزین پیدا کنه میتونه کره زمین پره دختر پسراس بحث متعهد بودنه چون میخوادت وگرنه جایگزینی راحته متاسفانه تو جامعه ما مد شده حتما باید مهریه شیربها فلان دختر عملی و پسر فلان والا من به عنوان یه پسر میگم ما خودمون شده کارگریم میکنیم ولی یکی میخواییم ادم باشه میفهمین ادم ادمیکه به بلوغ همه چی رسیده باشه وگرنه سگ شرافت داره نگهداریش با احترام از بعضی دخترا گفتم بعضیا پس سرم حمله ور نشین دختریکه تیز باشه میفهمه یه پسر علاقش پاکه یا نه اندامو زیباییه اینجور پسرا هم مشخصن تهش یه ماه یه دخترو تحمل فرداش قطع یکی دیگه

    • Avatar
      بی نام جولای 18, 2023 در 2:29 ب.ظ پاسخ

      تنها دلیل این طرز تفکری که داری اینه که از اول دبیرستان با کلی دختر بودی واسه همینم از خیانت صحبت می کنی وقتی خودت سر تا پات عزیز دل خیانت هستش و دنبال خوش گذرانی های موقتی بودی دنبال یه دختری خوشگل و با اصالت هستی که آفتاب ندیده باشی،می خوای تفکرت عوض شه و بعدش زندگیت اول خودتو اصلاح کن بعد انتظار داشته باش دنیا بهت روی خوش نشون بده،اتفاقا امثال شماها باید با دختری ازدواج کنید از جنس خودتون که بفهمید این کار چقدر آزار دهنده هستش نه این که یه دختر پاک رو روانی کنید

  4. Avatar
    محمد دسامبر 3, 2022 در 1:07 ق.ظ پاسخ

    این خصوصیات که مال خانم ها نیست.مال همه انسانهاست.اما زنی که از مرد حقوق مشخص و یک طرفه که همان ضمانت زنده ماندن و بقا اون هم وظیفه یکططرفه مرد هست را می‌بره برای توازن و تعادل شخصیتی در خانواده چه وظیفه مشخص یکطرفه ای را باید بپردازه؟ متاسفم برای زنان ایران که حقوقشون را حفظ هستند اما وظیفه شأن در حاله ای از ابهام گم شده

    • Avatar
      خالد ژوئن 5, 2023 در 1:23 ق.ظ پاسخ

      ای درود به شرفت چقدر زیبا وعالی فرمودین گل گفتی گلی به جمالت

  5. Avatar
    حسام ژانویه 16, 2023 در 3:36 ق.ظ پاسخ

    یه نکته ای رو اقایون در نظر بگیرید موقع ازدواج اونم اینکه دخترا مدلشونه تا باهاشون یکسال رابطه نداشته باشی نمیتونی متوجه بشی شخصیتش رو همشون قبل عقد کردن فرشته ان اما بعدش خدا داند که به چی تبدیل میشن سلیطه بازی که توی همشون هست بد دهنی هست دروغ که کلا روال زندگیشونه بخاطر ترسهایی که دارن نمیتونن حرف راست رو بزنن مخفی کاری دارن بدتر از اهمه اینکه اقایون اگر زرنگ باشن راحت مچ اینا رو میتونن بگیرن و بدتر از این صد در صد دختره رو طلاق میدن بی برو برگرد اگر میگن مردا خیانت میکنن برای همینه وقتی طرف میبینه زنش یه پا بی عقله میره با یه با عقل هرچند میدونه که خودشو داره سرکار میذاره چون بین زنها کلا عقل وجود نداره همش احاساساته ولی چاره ای نداره به امید پیدا کردن یه زن دروغ نگو و صادق و ادم حسابی میره حالا شانس بیاره یا نیاره که اونم شانسیه

    • Avatar
      فرزانه مارس 28, 2023 در 8:10 ق.ظ پاسخ

      سلام، چه دل خونی از خانومها دارید، و البته کاملا مشخصه طبق تجربه شخصی این صحبت رو کردید، اگر خانم ها پر از احساس نباشن خیلی از اتفاقات خوب زندگی رقم نمیخوره، احساسات هم یک تصمیم عقلانیه، مگه نه هیچ دختری مادر نمیشه، هیچ دختری خیلی از مردهایی که پر از درد و غم و سختی کشیده اند و این باعث شده شخصیتی خاص پیدا کنند رو نمیتونه در کنارش باشه و همراهش باشه، زن آفرینده شد که با عشق و احساسات همسرانه و مادرانه دنیا رو متفاوت کنه، عشق لازمه زندگیه و احساسات

  6. Avatar
    محمد ژانویه 27, 2023 در 12:00 ق.ظ پاسخ

    نکته رفیقمون علی آقا از همه مهم تره که دو نفر باید پای هم دیگه باشن.من خودم شیش ماه به شدت توی سختی بودم اما با همین وضع و اوضاعی که شما میگین قدری پول در آوردم که بتونم گلیم خودمو از آب بکشم بیرون.پول و کار و اینا همه هست.ما زیادی تنبلین و مغزهامون زیادی کوچیک و محصوره

  7. Avatar
    حامد آوریل 14, 2023 در 9:27 ب.ظ پاسخ

    هیچ زنی کامل مطلق نیست هیچ مردی ام کامل مطلق نیست کلا جهان کامل نیست و نقص زیاد داره ادما که دیگه چیزی نیستن من یکبار ازدواج کردم با خانواده ای که سطح مالیشون خوب بود اما سطح فرهنگشون پایین بود خانومم خوشکل بود اما چیزی رو که خودم لمس کردم این بود که بعد از گذشت 6 ماه به زشت ترین و بی ریخت ترین و بد هیکل ترین زن دنیا برام تبدیل شد فقط بخاطر فرهنگ پایینش بخاطر فحاش بودنش و بدتر اینکه شخصیت ضعیف داشت دائم گریه میکرد به ادم میچسبید کنده نمیشد طوریکه حتی نمیتونستم نفس بکشم کلا دوتا رفیق داشتم که رفاقتمون به 15 سال میرسید کاری کرد بهشون گفتم یه مدتی دور من نیایین این زن معلوم نیست چی تو سرشه بدبختانه رفیقام اهل هیچ خلافی ام نبودن که بگم زنم حق داشت اخر سر هم نفقه و مهریه اجرا گذاشت که دروغاش رو شد بعد 4 سال توافقی همه چی رو بخشید و رفت اقایون دوستانه میگم اگر میخوایین زن بگیرین نگاه کنین به خانوادش اول خانوادش بعد خودش حداقل یکسال باهاش رفت و امد داشته باشید سریع عقد نکنید تا بتونید بفهمید طرف کیه و چیه زیر بار مهریه های بالا هم نرید بیشتر از 14تا ندید خانواده ای که دخترشون رو دوست داشته باشن نمیفروشن بهتون میدن خانواده های دغل باز نرخ مهریه بالا تایین میکنن تا اذیت کنن که موفق هم نمیشن چون حق طلاق با مرداس

  8. Avatar
    @lnaz آوریل 27, 2023 در 12:09 ق.ظ پاسخ

    سلام وخسته نباشد راست گفت دکی جون

  9. Avatar
    محمد می 1, 2023 در 4:18 ب.ظ پاسخ

    زنی مناسب ازدواج خودم که خوش اخلاق هم سطح خودم پایان

  10. Avatar
    a5565961@gmailcom می 26, 2023 در 7:02 ق.ظ پاسخ

    ممنونم از مطالب آموزنده و مفیدتان برای همه‌ی اقشار؛ بویژه قشر جوان که ازدواج دارند.

  11. Avatar
    مهدی ژوئن 18, 2023 در 1:08 ق.ظ پاسخ

    من با نظر این علی کاملا موافقم بخصوص راجع به دختراییکه پدر مادرشون جدا شدن اگر پدر باشه اینا چون پدر نبوده زندگیشون اصلا معنی تعهد مردانه یا عشق ورزیدن بلد نیستن برعکس مادر هم نمیتونن بچه تربیت کنن یا کارا زندگی و…من خودم با یه مدل این مدی دختر دوست بودم دختره بخدا از سی روز ماه هر سی روزش مشکلات عصبی داشت از بس تحقیر و حقارت تو جامعه کشیده بود من کلی مراعات کردم محبت بش انگا نه انگا اخرم گفتم بدرد هم نمیخوریم رفتم با دوستش الانم چند روز قبل با دوستش رسمی کردم خلاصه ادمی که تحقیرتون میکنه ادب نداره بهتون عشق و محبت نداره دورش خط بزنید چون حسه وظیفه داره من که راضیم با این که اون ناراحت شد ولی امکان نداشت دیگه تحمل به ادامه رابطه باهاش بدم شاید دخترا بگن هولی به دوستش و فلان چرا پیش نه عزیزم هول نیستم وقتی به یکی کلی محبت میکنی وقتی میبینی اصلا نمیفهمه چرا باشم دوستش قدرمو دونست منم دربست نوکرشم ما پسرا یادتون باشه خیانت کار نیستیم این شمایین بی توجهین به ماها

  12. Avatar
    مهدی ژوئن 18, 2023 در 1:20 ق.ظ پاسخ

    به دختر پسراتون یاد بدین متعهد و تعهد بلد باشن نه عملا زیبایی و سیکس پکو ماشینو خونه و مهریه انچنانی و….گیریم همه اینا باشه اصلا بچه چه پسر دختر خاندان ملکه انگلیس وصلت کنی وقتی دوستت نداره هیچکدوم به چشت نمیاد چون همشون تاریخ انقضا دارن عین گوشیا ایفون کسی طالبه نوکیا الا نیست

  13. Avatar
    یوسف ژوئن 23, 2023 در 6:14 ب.ظ پاسخ

    کلا ازدواج تو این دوره و زمان ارزشش به ادامه نسل و فرزند آور یه مابقی رو میشه تو روابط دیگه هم‌بدست آورد سعی کنید نهایتا یک سال بعد ازدواج‌بچه دار بشید اگه وضع مالی خوبی دارید بیشتر . تا زندگی حالت یکنواخت و تکراری پیدا نکنه اگه دیدید همسرتان به بچه علاقه نداره بدانید در واقع به شما علاقه نداره و شمارو به عنوان پدر فرزندش نمیخواد

  14. Avatar
    پیام صفایی ژوئن 30, 2023 در 2:44 ب.ظ پاسخ

    تا حدودی با حرفا اقا علی منم موافقم و همچنین خانم دکتر ولی ببینید جامعه ما ایرانیه و توش شدید ناهنجاری اخلاقی هست چون براشون از ابتدایی ترین شروع زندگی گفته نشده روابط دختر پسری خودشون دارن یاد میگیرن اونم به غلط فکر میکنن محبت هرکی کرد وظیفشه کادو نخره خاک تو سرش یا هم چشم تو هم چشمی هرکی یه مدله اطاله کلام نکنم دنبال فردی باشین ادم باشه نه هوسه جنسی یا پول اون دوست عزیزیم که گفت پول دراوردن راحت نیست عزیزم راحته منتها شما بلد نیستین در بیارین یاهم توقعاتتون زیادیه اگه زیادیه باید تلاشتونم زیاد کنید من خودم هم ارایشگری دارم هم رستوران هم گیمینگ از صفر شروع کردم از واکس زدن بابا ننه پولداریم نداشتم درس هم در حد خوندن نوشتن هم واکس میزدم هم شاگردی ارایشگاه بعد خودم اجاره کردمو خریدمو….الا داستان پس پول و تحصیلات برای من ملاک نیست ادم بودن و اهل زندگی بودنه طرف مهمه واس اون میگم هم تاحدی با نظر اقا علی که دندونپزشکن موافقم و هم نوشته ها خانم دکتر تو سایتش که در قالب مقاله انتشار دادن ولی تو جامعه نیازسنجی و امار نشده که بتونیم صد در صد بگیم تا شناخت کافی پیدا نکردین با کسی باهاش وارد رابطه نشین بله طرف مطلقه بود بابا ننش امتیاز منفیه ولی تقصیری نداره بچه مگه خلافش مشخص شه شما یادتون باشه وقتی کسیو تو حال محیط ارامش خودش میزارین اون صورت واقعی خودشو نشون میده واس اون قدیمیا قبل معامله مشروب میخوردن تا قصد واقعی مشخص شه برای شناخت یه فرد راه های زیادی هست یکیش میدون دادن اوقت ذات شیطانیش میفهمین و خواستش از بودن باهاتونو به شخصه از اشخاصی که مشروب انواع اقسام یا هرچی مصرف میکنن متنفرم چرا چون قدر سلامتی نمیتونن همم این افراد بعد مدتی دچار زوال عقلی میشن و غیرقابل تحمل دنبال این افراد پس حتی اگه دلتونم لرزید نرین چون ادم زندگی نیستن اینا فقط مدت دارن نه داعمی اونم الا با این قیمت مهریه الکی الکی میفتین زندان نگین نه اقساط میکشم شما باید 110 تاشو کفش بدین اوقت شاید قاضی تشخیص داد بهتون قسط بندی کنه وگرنه باید بدین اونم هنو اگه عندالمطالبه نباشه بود نداشتین سرباز میاد میبرتون زندان شما قراره زندگی کنید نه زندانی برای خودتون درست کنید چه حالا قضایی و یا غیرقضاییش تحمل یه فرد نامعقول هم زندانه . یاعلی.

  15. Avatar
    حاج نادر صوفیان جولای 8, 2023 در 9:22 ب.ظ پاسخ

    پول نداری بفکر زن نباش تو بنز بخر من دختر رییس جمهورم به تزویجت در میارم بیخودی دعوا نکنید پول یعنی همه چیز هرکی میگه نه و فلان من برای زنت بیا با بنزم بیام دنبالش کادو بخرم ببین اگه تو رو فراموش نکرد من اسممو میزارم گونیه عالم بیخودی پس نگین وای زن فلان انتخاب مردا هم فقط برا ارضا جنسیه اوناییم که نه میارن اون مردا فقط دنباله اکتسابن از زن زنه مقام داره فقط واس ایکه بگن با اونم مرده باشه وگرنه نیست حرفم بده اوکی زنا مهریه نخایین وقتی مهریه میخوایین یعنی کالایین کالایه چی؟ جنسی چون رو خودت قیمت گذاشتی چند هزار سالم بگذره همینه وگرنه نیاز جنسی نباشه فشار نیاره یه مرد عمرا بره سراغه زنی زن هم بخاطر پول میره نیست؟ چرا الا زندانن این همه مرد بخاطر مهریه نخوایین دیگه

  16. Avatar
    رستم آگوست 31, 2023 در 3:23 ب.ظ پاسخ

    درود برخانم دکتر🌹
    درود بر دوستان گرامی 🌹🌹
    دختر خانمها آقاپسرهای عزیزم
    باور کنید انتخاب همسر شانسی هست کاملا اتفاقی
    این شرایط که برای انتخاب یکدیگر میگذارند همه قابل انکار ودور زدن است!
    شانس @@@
    گاهی یک دختر بی همتا گرفتار یک هیولا می‌شود
    وهم چنین گاهی یک مرد بی همتا گرفتار یک هیولا
    خوشباشید🙏🌹

  17. Avatar
    نجید دلفانی سپتامبر 15, 2023 در 6:21 ب.ظ پاسخ

    درود . از کجا بفهمیم این 21 ویژگیها رو داره؟؟؟

  18. Avatar
    مصطفی اکتبر 10, 2023 در 12:30 ق.ظ پاسخ

    هر کس شبیه به خودش رو جذب میکنه
    کبوتر با کبوتر…

  19. Avatar
    احمد فوریه 20, 2024 در 12:05 ب.ظ پاسخ

    تجربه یکسال و نیم زندگی مشترک با یک بچه تو راهی میگم. دوستان حتما حتما با خانواده ای در شأن خودتون ازدواج کنید و هم خانواده طرف مهمه و هم خودش. بیشتر خودش مهمه و واقعا شما نمیتونید بفهمید چه جور آدمی هست مگر اونکه تو خونشون دوربین کار بذارید والاسلام همین.
    من بین دوراهی طلاق یا ادامه موندم. ادامه قعا با طلاق عاطفی خواهد بود اما خانمم قبول نمیکنه. میگه یا باید خیلی خوب باشی یا طلاق. من موندم و مهریه. قسط بندی هم بشه تا 30 سال باید مهریه رو با اعسار بدم. بیشترین نگرانیم فقط این بچه بی گناهه که داره میاد. تو رو خدا تا کامل کامل با هم جور نشدین بچه دار نشید. بذارید حداقل حداقل 2 سال بگذره و بعد اقدام کنید.
    من خانمم مشکلات روحی داره و تو خانواده ای بزرگ شده که طلاق عاطفی بوده و برعکس خانواده من خیلی خانواده خوب و بدون دعوایی هست و رابطه ها هم خیلی خوبه. خودم رو تلف کردم اما بعد از اون بچه بی گناه نگران پدر مادرم هستم که باید تاوان من رو پس بدن. کسایی که مجرد هستن به هیچ عنوان نمی تونید شرایط ما متاهل ها رو درک کنید و کامنتی نگذارید سنگین تره.

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
24ساعته پاسخگوی شما هستیم