//اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی:

در حدود یک قرن پیش با گسترش صنعت عکس برداری و تصویر برداری فیلم ها و تصاویر پورنو ساخته شدند . پورنوگرافی تصاویر و صحنه هایی بی سانسور از یک رابطه جنسی بودند و چنین چیزی تا قبل از آن دوره مرسوم و معمول نبود . اما در دهه های اخیر به سبب دسترسی هر چه راحت تر مردم به شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت ، پورنوگرافی به سادگی آنچه از قبل بود در اختیار همه رده های سنی قرار گرفت .

اعتیاد به پورنوگرافی

با آسان شدن دسترسی به فیلم  های پورن به تبع جامعه مخاطب بیشتری برای تماشای آنان بوجود آمد و با گذشت زمان و بررسی بیشتر آن که نگاه کردن به فیلم پورن چه تاثیری بر روی روح و روان هر شخصی ممکن است بگذارد ، پدیده ای به اسم اعتیاد به پورنوگرافی بوجود آمد .

همانطور که گفته شد با بررسی انجام شده بر روی تاثیر پورن بر روی افکار و جسم افراد ، دانشمندان و روانشناسان متوجه تاثیر مخرب و عواقب منفی آن بر انسان شدند .

آیا اعتیاد به پورنوگرافی واقعی است ؟

اعتیاد به پورن چه تاثیری می تواند بر روح افراد بگذارد ؟

آیا می توان این آثار منفی و مخربی که بعد از دیدن فیلم های پورن به روح و جسم شخص وارد شده است را جبران و درمان نمود ؟

آیا اعتیاد به تماشای فیلم های غیر اخلاقی می توانند ، آینده زندگی زناشویی و روابط جنسی فرد با زوج خود را تحت تاثیر خود قرار بدهد ؟

روش های درمان اعتیاد به پورن چه می باشد ؟

در ادامه سعی می کنیم تا تمامی ابهامات و سوالات شما در باره اعتیاد به پورن را برطرف نماییم و در نهایت با بیان تکنیک هایی سعی می کنیم تا روش های درمان اعتیاد به پرنوگرافی را بررسی بنماییم .

اعتیاد به فیلم های غیر اخلاقی چیست ؟

تمامی افرادی که روز اول به صورت خود آگاه یا ناخود آگاه با یک صحنه از فیلم پورن برخورد داشتند ، اعتقاد داشتند این بار دفعه اول و احتمالا دفعه آخری می باشد که آنها خود را مشغول به تماشای چنین صحنه هایی می بینید .

براساس تحقیقات اخیر ، تماشای فیلم های  پورن دقیقا در ذهن همان فرآیندی را بوجود می آورد که اعتیاد به مواد مخدر و یا مشروبات الکی بوجود می آورد . بعد از آن که شخص مدتی را به صورت تفریحی مشغول تماشای فیلم های پورن شد ، ناگهان می بیند که در ذهن او اعتیاد به فیلم های غیر اخلاقی بوجود آمده است. که نگاه نکردن به این فیلم ها برایش به شدت سخت و دشوار می شود. .

در طی تحقیقات اخیر ثابت شده است. در بین افرادی که اعتیاد به پورنوگرافی پیدا می کنند ، تنها درصد کمی از آنان می توانند به صورت خود جوش اعتیاد به تماشای آن را کنار بگذارد و در همین تحقیق نشان داده شده است که اعتیاد به فیلم های غیر اخلاقی و عکس های پورن عامل بسیار قوی و محکمی در بوجود آمدن اختلالات جنسی می باشد .

اعتیاد به پورن بیتشر در چه سنی می باشد ؟

همانطور که گفته شد ، با گسترش دنیای ارتباطات و دسترسی بیشتر و رایگان به فیلم های پورن باعث شد که انتشار و تماشای فیلم های پورن در هر رده سنی بوجود بیاید . در گزارشات اخیر از طرف انجمن روانشناسان ، بیشتر افرادی که مشغول به تماشای فیلم پورن هستند ، نوجوانان و جوانان و حتی در مواردی بزرگسالان می باشند .

تماشای فیلم های پورن هیچ محدودیتی ندارند و هرکسی سعی می کند با تماشای این صحنه ها خوراک ذهنی خود از نظر جنسی را تامیین نماید ، در صورتی که همه افرادی که اعتیاد به پورن دارند. بر این عقیده اند که این خوراک ذهنی ، خوراکی بسیار مسموم و نا ماسب برای افراد می باشد و تماشای این دست فیلم ها می تواند زمینه بسیاری از مشکلات فکری و ذهنی را در افراد بوجود بیاورد که جبران چنین اختلالات فکری بسیار زمان بر و هزینه بر می باشد .

تماشای فیلم های پورن و اختلالت جنسی

تماشای فیلم های پورن به سبب صحنه هایی که بسیار غیر واقعی است  و در آن دو نفر از احساسات انسانی خارج شده و یکدیگر را به چشم یک وسیله جنسی می بینند ، باعث می شوند تا اختلالات جنسی و یا زمینه اختلالات جنسی در هر فردی بوجود آید. و این اتفاق اجتناب ناپذیر می باشد .

برای مثال در بسیاری از فیلم های پورن تشویق به رابطه جنسی سه نفره و یا رابطه جنسی با نزدیکترین ترین افراد زندگی شخصی هر نفر را نمایش می دهند . خارج از آن که این گونه فیلم ها باعث از بین حجب و حیا فرد در محیط خانوادگی او می باشد. و زمینه تشویق را برای انجام چنین افسارگسیختگی های جنسی را بوجود می آورد ، وقتی شخصی اعتیاد به فیلم پورن داشته باشد در زندگی آینده اش با زوج خود دیگر نمی تواند آنچنان که باید  از رابطه جنسی احساس لذت کند و با پرورش چنین فانتزی های جنسی در ذهن خود و بیان آن ها باعث بوجود آمدن مشکلات جنسی و زناشویی می شود .

یا برای مثال فردی که در نوجوانی و جوانی اعتیاد به پورنگرافی داشته  و سعی کرده است این گونه خود ارضایی کند وقتی که تشکیل خانواده داد  و قصد انجام رابطه جنسی با زوج خود را داشت ، با تصویری به شدت متفاوت با صحنه فیلم های پورن می شود و اختلالاتی همچون اختلال در نعوظ  و یا اختلال زودانزالی با وی همراه است .

به طور کلی اختلالاتی که بعد از تماشای فیلم پورن گریبانگیر افراد می شود شامل موارد زیر می باشد :

  • اختلال اعیتاد به خود ارضایی
  • اختلال زود انزالی
  • اختلال در نعوظ
  • کم توانی در رابطه جنسی
  • احساس خجالت در رابطه جنسی
  • افسردگی
  • گوشه گیری و انزوا
  • عزت نفس پایین
  • فانتزی های جنسی نا مناسب

عوارض اعتیاد به پورن

عوارض اعتیاد به تماشای پورن :

عوارض و مشکلات اعتیاد به تماشای پورن بیشمار است. عوارضی همچون از دست دادن قوای جنسی ، از دست دادن اعتماد به نفس ، عدم ارضای جنسی به شریک جنسی و… همچنین یکی از دلایل مهم سرد مزاجی مردان تماشای فیلم های پورن می باشد . در اینجا ۳ مورد از مهم ترین عوارض تماشای پورن را برایتان شرح داده ایم.

 

سیر نشدن از فانتزی های جنسی

هر شخصی که به فیلم های پورن اعتیاد پیدا می کند قطعا با بی اخلاقی های جنسی همچون ، سکس سه نفره، تنوع طلبی جنسی ، پدوفیلی یا بچه بازی ، همجنس گرایی و … را آشنا می باشد .تماشای این چنین دسته بندی های فیلم پورن باعث می شود تا فرد در فانتزی های جنسی به هیچ وجه کم نگذارد .

 

درد های جسمی فراوان

فردی که اعتیاد به تماشای فیلم پورن دارد مجبور است برای ارضای شهوت جنسی خود ، خود ارضایی کند .

خود ارضایی کردن علاوه بر آنکه مضرات بی شماری بر ذهن و روح افراد می گذارد عامل بوجود آمدن درد های جسمانی همچون مچ درد ، کمر درد ، سر درد و گردن درد می شود .

 

پریشان حالی

تماشای فیلم هاب مستهجن تاثیر بسیار زیادی بر روابط دوستانه و خانوادگی با سایرین دارد . پریشان حالی و بی حوصلگی و عصبانیت دائمی باعث می شود تا کم کم افراد از دور و اطراف چنین فردی پراکنده بشوند و حتی در زندگی زوجین ممکن است موجب طلاق زوجین شود.

 

مشکلات جنسی ناشی از اعتیاد به پورن

اعتیاد به پورنوگرافی، ممکن است باعث کاهش شهوت جنسی و کاهش کیفیت روابط جنسی با پارتنر و شریک زندگی شود. و در برخی موارد، می‌تواند منجر به ناتوانی جنسی و عدم ارضای جنسی گردد.

به یاد داشته باشید که مشکلات جنسی، یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز طلاق و طلاق عاطفی به شمار می‌روند.

 

اختلالات روانی

اعتیاد به تماشای محتواها و فیلم‌های پورن، ممکن است به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم، باعث ایجاد اختلالات روانی گردد. از جمله شایع‌ترین این اختلالات، می‌توان به افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، اضطراب اجتماعی، رفتارهای خشونت‌آمیز و در موارد حادتر، حتی به خودکشی، اشاره کرد.

 

اضطراب و استرس حاصل از اعتیاد به پورن

اضطراب و استرس، از جمله اختلالات روانی هستند که بیشتر از سایر اختلالات، فرد معتاد به پورن را درگیر می‌کنند؛ اعتیاد به پورنوگرافی، ممکن است باعث افزایش سطح استرس و اضطراب در زندگی روزمره شود. این ممکن است به دلیل احساس گناه و یا خراب کردن ارتباط با خانواده، دوستان و جامعه باشد.

 

مشکلات روابط اجتماعی

اعتیاد به تماشای محتواهای جنسی، می‌تواند روابط میان فردی را تحت تأثیر قرار دهد. افراد معتاد به پورنوگرافی، ممکن است مشکلات بسیار جدی در روابط اجتماعی، عاطفی و جنسی خود داشته باشند. آن‌ها ممکن است از دست دادن ارتباط معنادار با شریک زندگی و همچنین مشکلات جنسی متعددی را تجربه نمایند.

 

درمان اعتیاد به پورن :

درمان اعتیاد به پورن همواره به وسیله سه عامل اتفاق می افتد که در ادامه به شرح و تفضیل آن می پردازیم :

روان درمانی :

بخش عمده از اعتیاد به پورن می تواند با تکنیک ها و تمرین هایی مربوط به ترک عادات برطرف می شود و برای آموختن چنین تکنیک هایی باید از یک روانشناس و متخصص در زمینه مشاوره جنسی کمک گرفت .

دارو درمانی :

در دنیای امروز با تحقیقات گسترده بر روی ذهن افرادی که به تماشای فیلم های پورن اعتیاد دارند ، دارو هایی کشف شده است که کمک می کند تا روند روان درمانی با سرعت بیشتری پیش گرفته بشود . البته استفاده از چنین داروهایی بدون ضرر نمی باشد و بهره بردن از این دست دارو ها بر اساس تجویز پزشک روان درمان می باشد .

تغییر در سبک زندگی :

ایجاد تغییر هایی در سبک زندگی فردی می تواند باعث شود تا فرد دست از عادات نادرست خود بردارد . ایجاد سرگرمی ها متنوع و متفاوت مثل ورزش کردن ، کتاب خواندن ، فیلم دیدن ، اختصاص ساعتی در طول روز برای ارتقا شخصیت نفسی باعث میشود تا فرد کم کم عادات مناسب را جایگزین عادات آسیب رسان کند.

2024-02-05T15:51:27+03:30توسط |دسته‌ها: مشکلات جنسی|بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
24ساعته پاسخگوی شما هستیم