//سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی مردان

سرد مزاجی مردان یا اختلال میل جنسی کم‌فعال (HSDD) در مردان، به معنای فقدان یا عدم تمایل جنسی مردان است. این اختلال که عمدتاً ناشی از عوامل فیزیولوژیکی، روانی یا جنسی است، می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی و بزرگی در روابط جنسی و زناشویی گردد. مردانی که سردمزاجی را تجربه می‌کنند، معمولاً علاقه کمتری به صمیمیت جنسی و شرکت در فعالیت‌های جنسی با پارتنر خود دارند و انگیزه آن‌ها در این زمینه کم است.

 

بطورکلی، یکی از شایع ترین اختلالات جنسی که باعث می شود زوجین در رابطه با یکدیگر مشکلاتی را احساس نمایند، سرد مزاجی مردان است.

بدون شک یکی از مهمترین اهدافی که هر شخص برای ازدواج در ذهن خود دارد، رفع نیاز جنسی با آرامش و به دور از دغدغه است. یک واقعیت انکار ناپذیر درباره رابطه جنسی وجود دارد که هر مقدار این ارتباط در فضایی با آرامش بیشتر و کم دغدغه تر اتفاق بیفتد، آن رابطه جنسی از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

سرد مزاجی مردان به طور کلی، به کاهش میلی جنسی در مردان به دلیل وجود یک سری اختلالات که ممکن است از توانایی های یک مرد در رابطه جنسی بکاهد، اشاره دارد.

علت سرد مزاجی مردان

علت سرد مزاجی مردان چیست ؟

علت سرد مزاجی در مردان بسیار متغاوت است و گاهی این علت ها از بدو تولد فرد در وی وجود داشته است و گاهی نیز سرد مزاجی ها وابسته به شرایط و موقعیت در هر فردی ممکن است بوجود بیاید . ۴ مورد از مهمترین و اصلی ترین علت های سرد مزاجی در مردان شامل موارد زیر می شود .

سرد مزاجی مردان به دلیل سنت ها و باور های اشتباه 

اگر در بین افرادی که به سرد مزاجی مبتلا هستند به دنبال یافتن ریشه ها و علت های اصلی وقوع این اتفاق باشیم ، یکی از مهمترین دلایل سرد مزاجی در مردان دلایل فرهنگی می باشد . مجموعه ی فرهنگ ها و سنت هایی که در شخصیت یک فرد نهادینه می شود نشان دهنده تفکرات و خواسته های او می شود . در فرهنگ ایرانی نیز برای فردی که هنوز ازدواج نکرده است ، رابطه جنسی و حتی صحبت کردن در این باره نوعی تابو و سنت می باشد .

برای مثال مردان ایرانی که  معمولا بین 13 تا 16 سالگی خود به بلوغ می رسد تا وقتی که ازدواج کنند و تشکیل یک خانواده بدهند ، هیچگاه درباره رابطه جنسی و چگونگی آن صحبتی نمی کنند و به بیان دیگر بر روی قوه جنسی و تمایلات جنسی خود یک قفل می زند .

چنین فردی بعد از اینکه چندین چند سال سعی کرده بود تا فقط قوای جنسی خود را سرکوب نماید ، بعد از ازدواج غالبا استفاده نکردن از قوای جنسی را در خود امری معمول و منطقی می بیند . از همین رو چنین فردی می بایست قبل از ازدواج ، آموزش های لازم برای رابطه جنسی و نکاتی که باید در آن رعایت کند را ببیند .

مشکلات جسمی ، مهم ترین عامل بی میلی جنسی در مردان

با بالا رفتن سن در مردان ، سطح ترشح هورمون جنسی به طور محسوسی کاهش می یابد و همین دلیل باعث می شود تا احساس نیاز به رابطه جنسی در مردان کاهش یابد و طرف دیگر رابطه احساس سرد مزاجی در زوج خود احساس نماید .

یکی دیگر از دلایلی که باعث بی میلی جنسی در مردان میشود ؛ آن است که از درد جسمی رنج می برد که شاید حتی خود او هم تاثیراین درد بر قوای جنسی خود را متوجه نمی شود و یا در مواردی مشاهده می شود که فرد حتی از بیماری خود خبر ندارد اما تاثیر آن بر روی قوای جنسی وی باعث شده است تا فرد احساس کمبود و ضعفی را در خود داشته باشد .

بیماری هایی مثل فشار خون بالا ، ام اس ، دیابت یا قند خون بالا و  …. می تواند در مردان احساس بی میلی جنسی بوجود بیاورد .

تاثیر استرس و اضطراب در سرد مزاجی مردان

همه مردم دنیا از تاثیر مخربی که استرس و اضطراب بر روی جسم و روح آنان میگذارد تا حد قابل قبولی با خبر هستند . در دنیا امروز و با بیشتر شدن مشغله های کاری و فکری ، سایه استرس و اصظراب بر روی تمام مردم جهان ، بویژه مردان بیشتر احساس می شود .

استرس علاوه بر آنکه ذهن و فکر افراد را تحت تاثیرخود قرار می دهد باعث می شود تا بدن از حالت روتین و عادی خارج شده و اختلالاتی را بر روی جسم فرد نیز بوجود بیاید .

برای مثال فردی که در تمام مدت طول روز مشغول جنگیدن با مشکلات و سختی ها بوده در شب هنگامی برای انجام یک رابطه جنسی آماده می شود به هیچ عنوان تمرکز فکری لازم را ندارد و همین عامل باعث می شود تا نمایش مناسب و قابل قبولی در قبال زوج خود نداشته باشد و  رفته رفته میل جنسی در فرد کاهش یاید .

مواد مخدر سم رابطه جنسی :

یکی از غلط ترین و مخرب ترین باور هایی که برخی افراد دارند آن است که استفاده کردن از مواد مخدر و مشروبات الکلی میل جنسی را در آنها افزایش می دهد و می تواند برخی اختلالات جنسی آنان همچون انزال زود رس یا اختلال در نعوظ را برطرف نماید .

تحقیقات اخیر بر روی تاثیر مواد مخدر بر قوای جنسی نشان می دهد که استفاده از مواد مخدر در مدت زمان طولانی باعث می شود تا اختلالات جنسی ، کیفیت رابطه ی جنسی را بیش از پیش تهدید کند و به طور محسوسی کاهش بدهد .

بسیار افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند علاوه بر اینکه روح آنان وابسته به مواد مخدر می باشد جسم آنان نیز به آن نیاز پیدا می کند و فرد تا وقتی که از حصار این درد ها خارج نشود ، نمی تواند به چیز جز آن فکر کند به همین دلیل استفاده کردن از مواد مخدر می تواند تاثیر بسیار زیادی در سرد مزاجی مردان داشته باشد .

درمان سرد مزاجی مردان با مشاوره جنسی

یکی از بهترین افرادی که می تواند در زمینه بی میلی جنسی و سرد مزاجی در مردان به همه مردم کمک نماید ، مشاوران جنسی و سکس تراپیست ها می باشند .

مشاوره جنسی سعی می کند تا بررسی دقیق بر روی اختلالاتی جنسی که فرد ممکن است با آن درگیر باشد ، آن را تشخیص داده و به مرور زمان و با ارائه درمان های گفتگو محور و دارو درمانی به دنبال درمان این اختلالات باشد تا زوجین بار دیگر طعم شیرین یک رابطه جنسی موفق را بچشند و از زندگی مشترک خود لذت بیشتری ببرند .

بی میلی جنسی مردان

۴ راه برای درمانی بی میلی جنسی مردان

تغذیه مناسب اولین قدم برای درمان بی میلی جنسی مردان :

یکی از بهترین متد هایی که پزشکان و روانشناسان متخصص در زمینه مشاوره جنسی به افراد ارائه می دهند تا بی میلی جنسی در مردان کنترل و در برخی موارد درمان بشود ، تغذیه مناسب و داشتن رژیم های غذایی مطلوب می باشد .

استفاده کردن دائم از عذاهایی با طبع سرد مثل برنج و گوشت گاو و گوشت مرغ و …. در طول دراز مدت می توانند مشکلات جنسی و سرد مزاجی ها را بوجود بیا ورند . استفاده کردن از چانشی ها یی با طبع گرم مثل زنجبیل ، سیر ، زیره ، سیاهدانه ، زعفران و خرما و … و غذاهایی مثل بادمجان ، تخم مرغ و …می توانند در روند درمان سرد مزاجی بسیار موثر واقع بشوند .

ورزش مهم ترین قدم در درمان بی میلی جنسی مردان :

همانطور که اشاره کردیم با بالا رفتن سن افراد و پایین آمدن میزان ترشح هورمون ها رفته رفته بی میلی های جنسی سراغ افراد به خصوص مردان میاید . گذاشتن تایمی در طول روز برای ورزش کردن باعث می شود تا علاوه بر تقویت قوای جسمانی خود و بالا آمدن میزان ترشحات هورمونی در بدن ، میل جنسی و قوای جنسی فرد نیز تقویت بشود . تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که مشکلات و اختلالات جنسی تا حدود 30% می توانند با انجام حرکات ورزشی در طول روز درمان بشوند و در روند درمانی مشکلات جنسی ، ورزش کردن از جایگاه مهمی برخوردار است .

بررسی وضعیت عمومی بدن :

گاهی رنج بردن از یک سری از درد ها و امراض بدنی باعث می شود تا فرد از لحاظ قوای جنسی و میل به رابطه ی جنسی دچار ضعف شدیدی بشود . به همین منظور پیش از آنکه  فردی متخصص مراحل درمان در این زمینه را پی بگیرد از شما می خواهد تا با آزمایشی وضعیت عمومی بدن خود را بسنجید .

آزمایش چکاپ در سنین بالا یعنی حدود بالای 50 سالگی در هر دوره 6 ماهه می تواند اطلاعات دقیق و مناسبی را در باره وضعیت عمومی بدن شما دراختیارتان قرار بدهد .

ترک سیگار و مواد مخدر :

سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخدر تاثیر بسیار مخربی بر وضعیت عمومی بدن می گزارد و فردی که از دخانیات استفاده می نماید علاوه بر آنکه بر جسم و روان خود آسیب جدی وارد می نماید بر روح و جسم دیگران نیز آسیب های جبران ناشدنی وارد می کند .ترک سیگار و سایر مخدر ها می تواند سلامت جسم و ذهن شما را تا حد قابل قبولی تامیین نماید به همین منظور پیشنهاد می شود برای جلوگیری از سرد مزاجی اقایان ،سیگار و مواد مخدر را در صورت استفاده کردن ، ترک نمایند .

آموزش های جنسی :

بسیار از افراد آموزش های مناسبی در زمینه روابط جنسی و چگونگی آن ندارد و در روند آموزشی نیز آموزش های جنسی چندان جایگاه خاصی ندارند . در صورت آموزش درباره روابط جنسی و نکات آن می توان از سرد مزاجی در مردان جلوگیری کرد .

2023-07-23T00:52:22+03:30توسط |دسته‌ها: مشکلات جنسی|بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
24ساعته پاسخگوی شما هستیم