ازدواج با افراد خسیس[مشکلات و مزایای ازدواج و زندگی با فرد خسیس]

//ازدواج با افراد خسیس[مشکلات و مزایای ازدواج و زندگی با فرد خسیس]

ازدواج با افراد خسیس[مشکلات و مزایای ازدواج و زندگی با فرد خسیس]

ممکن است در بین اطرافیان خود افراد زیادی را پیدا کنید که خسیس بودن یکی از ویژگی های بارز آن ها باشد. افراد خسیس مدام در حال پس انداز کردن پول های خود هستند. آن ها چه برای نیازهای ضروری و چه غیر ضروری زندگی خود، حاضر نیستند خرج کنند. زندگی و ازدواج با افراد خسیس می تواند بسیار سخت باشد زیرا خساست آن ها باعث به وجود آمدن مشاجره و تنش های مداوم بین زن و شوهر می شود. پول یکی از مهم ترین ملاک ها برای ازدواج است، افراد خسیس پول دارند، اما از آن جهت بهبود شرایط زندگی خود استفاده نمی کنند تنها دغدغه ی آن ها افزودن به مقدار پول پس انداز شده است. خساست در زندگی مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد از جمله ی این مشکلات می توان به آبروریزی در بین اقوام، مشکل سوء تغذیه در فرزندان، انگشت نما شدن در بین فامیل و آشنایان و …

گاهی اوقات به برخی از افراد که در مخارج خود صرفه جویی می کنند، برچسب خسیس بودن می زنند و به اشتباه آنان را مورد قضاوت قرار می دهند. بین صرفه جویی و خساست تفاوت ها بسیار زیادی وجود دارد. در این مطلب به طور کامل این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم، از پیامدهای ازدواج با افراد خسیس، حتی از مزایای خسیس بودن در زندگی و  نشانه های یک فرد خسیس صحبت خواهیم کرد.اگر همسر شما فردی خسیس است و یا قصد دارید با  فردی ازدواج کنید که احتمال می دهید، آدم خسیسی باشد، مطالعه ی این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

مشکلات ازدواج با افراد خسیس

به چه افرادی خسیس می گویند و افراد خسیس چه ویژگی هایی دارند؟ در این بخش می خواهیم با افراد خسیس آشنا شویم. خیلی ها خسیس نیستند اما چون مدیریت مالی خوبی دارند و ولخرجی نمی کنند، به آن ها برچسب خساست می زنند. درست است که خسیس بودن باعث ایجاد مشکلات زیادی در زندگی می شود اما مدیریت مالی درست، یک ویژگی خیلی عالی است و کسانی که از پول خود درست و بهینه استفاده می کنند بایستی خوشحال باشند. در ادامه به ویژگی های افراد خسیس اشاره می کنیم:

افراد خسیس همه چیز را به پول ربط می دهند

بحث با افراد خسیس همیشه به پول ختم می شود. درباره ی هر موضوعی که با آنها صحبت کنید، آن ها فقط به بعد مالی قضیه نگاه می کنند.هنگامی که با آدم های  خسیس درباره ی خرید چیزی صحبت می کنید، آنها دلایل زیادی را برای انجام ندادن چنین خریدی مطرح می کنند و به شما می گویند که خرج کردن چنین پولی اشتباه بوده است و اگر این پول را نگه می داشتید می توانستید با آن چیزهای بهتری خریداری کنید. در کل اگر قصد ازدواج با افراد خسیس را دارید، باید آمادگی صحبت کردن دائم درباره ی پول را داشته باشید.

خرید کردن برای افراد خسیس مشکل است

افراد خسیس علاقه ای به خرید ندارند و خرید کردن برای آن ها معنایی ندارد حتی خرید ابتدایی ترین نیازهای زندگی. در خانه ی افراد خسیس خیلی سخت می توانید یک وسیله ی نو پیدا کنید. اکثر یا تمام وسایل تعمیری هستند و با تعمیر وسایل سعی می کنند از زیر بار خرید وسایل نو فرار کنند. سخت ترین کار برای افراد خسیس خرید و خرج کردن پول است، آن ها از وسایلشان بسیار مراقبت می کنند که مبادا مجبور شوند برای خرید وسیله ی جدید هزینه کنند. در صورت ازدواج با افراد خسیس شما باید این آمادگی را داشته باشید که با وسایل کهنه و لباس های مندرس زندگی خود را بگذرانید.

آدم های خسیس روابط اجتماعی محدودی دارن

داشتن روابط با دیگران نیازمند صرف هزینه است. تصور کنید به یک مهمانی دعوت شده اید، برای رفتن به مهمانی بایستی لباس مرتب و نو بپوشید،همچنین در فرهنگ ما ایرانی ها رسم است که نباید دست خالی خانه ی کسی برویم و این کار هم هزینه در بر دارد. افراد خسیس تا حد امکان روابط خود را با اقوام و دوستان محدود می کنند و خیلی کم پیش می آید که به مهمانی و دید و بازدید بروند چون می دانند از پولشان کم می شود.اصولا آدم های خسیس اعتقادی به خرج کردن پول برای چنین چیزهایی ندارند به همین خاطر آن ها علاقه ای به برقراری روابط ندارند و تا حد امکان سعی می کنند از دیگران فاصله بگیرند. اگر می خواهید با فرد خسیس ازدواج کنید، بدانید که قرار است یک عمر در تنهایی زندگی کنید.

مشکلات ازدواج با افراد خسیس

آدم های خسیس اعتقادی به هدیه دادن ندارند

آدم های خسیس نه به کسی هدیه می دهند و نه از کسی هدیه قبول می کنند. به نظر آن ها خرید هدیه برای دیگران کار بی ارزشی است و حاصل آن تنها از دست دادن بخشی از پولشان است و هیچ نتیجه ی خاصی هم در بر نخواهد داشت. به این نکته دقت کنید که اگر با افراد خسیس ازدواج کنید، دیگر نمی توانید از طریق هدیه دادن به عزیزانتان ابراز علاقه کنید و بسیاری از جشن ها ومهمانی ها را از دست خواهید داد.

همیشه دنبال پس انداز کردن هستند

پس انداز کردن کار همیشگی افراد خسیس است اما مدل پس انداز کردن آن ها با افراد عادی متفاوت است. پس انداز مهم است، همه ی ما هم به نوعی دنبال پس انداز کردن هستیم . در صورتی که هزینه های ضروری را انجام دهیم و آنچه که مورد نیازمان است خریداری کنیم، اگر پولی اضافه بماند می توانیم آن را پس انداز کنیم. اما آدم های خسیس حتی از مخارج اصلی زندگی خود نیز می زنند تا بلکه بیشتر پس انداز کنند. آن ها از پس انداز کردن لذت می برند و پول خود را خرج نمی کنند. دیگران پول را برای استفاده خود و اطرافیانشان پس انداز می کنند، اما افراد خسیس قصد ندارند از پول خود استفاده کنند مگر اینکه مجبور شوند.

افراد خسیس علاقه ای به مسافرت و تفریح ندارند

افراد خسیس اهل تفریح کردن و مسافرت رفتن نیستند، زیرا می دانند که باید برای این کارها مبلغی را هزینه کنند. آن ها حتی در یک مهمانی ساده هم حاضر نمی شوند و اصولا تفریح و خوشگذرانی برایشان معنا و مفهومی ندارد. زمانی هم که از آن ها درباره ی امتناع از رفتن به مسافرت پرسیده می شود، انواع و اقسام بهانه ها را مطرح می کنند. آن ها هیچ وقت نمی پذیرند که خسیس هستند و از کسانی که آن ها را خسیس خطاب می کنند متنفر هستند. ازدواج با افراد خسیس یعنی اینکه قید  تفریح، سفر، مهمانی  رفتن و حتی یک گردش ساده را زدن.

زمان خوشحالی افراد خسیس عدم درخواست پول است

اگر قصد ازدواج با آدم خسیس را دارید، برای اینکه زندگی خوبی داشته باشید، بایستی قید درخواست پول از همسر خود را بزنید. درخواست پول از افراد خسیس عصبانیت آن ها را در پی خواهد داشت. تنها یک فرد کم توقع می تواند در کنار یک آدم خسیس زندگی خوبی داشته باشد.

در مورد پول شما کنجکاو هستند

اگر شریک زندگی شما یک فرد خسیس است، مطمئنا متوجه شده اید که آن ها علاقه ی خیلی زیادی به آگاهی نسبت به اموال شما دارند. همیشه حساب های شما را چک می کنند و  می خواهند اموال شما را در دست بگیرند.

زوج خسیس

پیامدهای ازدواج با افراد خسیس

اگر شما هم آدم خسیسی هستید شاید بتوانید در کنار شریک زندگی خسیس خود، زندگی آرامی را داشته باشید در غیر این صورت ازدواج با فرد خسیس می تواند پیامدهای زیادی برای شما به همراه داشته باشد که در این قسمت از مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

مبتلا شدن به بیماری های روحی

زندگی با افراد خسیس محدودیت های زیادی برای شما به وجود خواهد آورد. روابط اجتماعی شما محدود می شود و تفریحات و مسافرت به حداقل می رسد.دعوای دائمی بر سر مخارج و هزینه های زندگی شما را مستعد ابتلا به بیماری های روحی می کند. در ازدواج با فرد خسیس، خطر ابتلا به افسردگی در دوران عقد و ازدواج بسیار زیاد است. همچنین به مرور تحت تاثیر خلق و خوی همسرتان قرار خواهید گرفت و اعتماد به نفستان کاهش می یابد.

طرد شدن از طرف خانواده و دوستان

همانطور که اشاره شد، افراد خسیس روابط اجتماعی محدودی دارند، ان ها تمایلی به ارتباط با دیگران ندارند به همین خاطر دیگران نیز آن ها را کنار می گذارند. ازدواج با افراد خسیس رفت و آمد و رابطه ی شما را با اعضای خانواده و حتی نزدیک ترین دوستانتان به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سرد شدن رابطه

مشکلات به وجود آمده در زندگی با افراد خسیس باعث سرد شدن رابطه زوجین شود.به مرور ممکن است احساس  کنید که مانند گذشته علاقه ای به او ندارید و  به تدریج از همسرتان فاصله می گیرید، ادامه ی این شرایط شاید باعث شود که تصمیم به طلاق بگیرید.

اهمیت مشاوره در ازدواج با فرد خسیس

ازدواج با افراد خسیس باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در زندگی شما خواهد شد، به همین خاطر اگر قصد دارید با فردی خسیس ازدواج کنید، بهتر است با ویژگی های این افراد آشنا شوید و سپس میزان صبوری و تحمل خود را جهت کنار با آمدن با این افراد بسنجید و مطمئن شوید که آیا می توانید با چنین افرادی ازدواج کنید یا خیر.

برخی مواقع طرفین ازدواج توانایی شناخت ویژگی های اخلاقی یکدیگر را ندارند، به همین خاطر بهتر است از  مشاوره ازدواج استفاده نمایند. مشاوره در هر زمینه ای در زندگی میتواند مفید باشد. مشاورین علاوه بر این که می توانند به شما در شناخت ویژگی های اخلاقی طرف مقابل کمک نمایند،توانایی این را دارند که راهکارهایی را برای کنار آمدن با مشکلاتی که قرار است در صورت ازدواج به وجود آید ارائه  دهند که  بسیار مفید می باشد.

علت خسیس بودن افراد چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که می توانند باعث خسیس شدن یک فرد شوند.دوره کودکی، دوره ی بسیار مهمی در زندگی افراد است و در این دوره شخصیت افراد شکل می گیرد. ریشه ی خسیس بودن افراد نیز می تواند به دوره ی کودکی آن ها برگردد.در ادامه ی این مطلب به سه دلیل عمده ی ایجاد یک شخصیت خسیس اشاره می کنیم.

  1. الگو برداری از رفتار والدین در کودکی
  2. مشکلات اقتصادی در دوران کودکی
  3. باورهای غلط نسبت به پول دادن به خانم ها

مزایا زندگی با افراد خسیس

مزایای ازدواج با افراد خسیس

شاید برایتان جالب باشد که ازدواج با افراد خسیس می تواند مزایایی برای شما به همراه داشته باشد. انسان های خسیس بسیار حسابگر هستند و خیلی هم آینده نگر هستند. همین باعث می شود که در آینده کمتر از دیگر افراد با عدم  امنیت مالی روبرو شوید. افراد خسیس ورشکسته نمی شوند و تمامی کارهایشان براساس حساب کتاب است. اگر با فرد خسیسی ازدواج کنید، حداقل حسن ازدواج این است که دغدغه ی مالی نخواهید داشت. این نکته را هم باید مدنظر داشته باشید که معمولا زنانی که شوهران خسیس دارند، متکی شدن به خود را می آموزند و تبدیل به زنان موفقی خواهند شد.

علت تنفر زنان از مردان خسیس چیست؟

یک سری خصوصیت ها در مردان وجود دارد که زن ها از آنها متنفر هستند  مانند خسیس بودن و در طرف مقابل هم مردها از زنان ولخرج متنفر هستند. جالب است که ولخرجی و خسیس بودن هر دو به پول ارتباط دارند. مردها به زن هایی علاقه مند می شوند که به مال آن ها چشم ندوخته باشند و  به دنبال مسائل مالی نباشند و زن ها هم مردان دست و دلباز و ولخرج را دوست دارند.

شاید علت دست و دلبازی خانم ها در خرج کردن پول به خاطر این است که آن ها این پول را به دست نیاورده اند و به همین خاطر به راحتی آن را از دست می دهند. مردی که از صبح تا غروب مشغول به کار است و به سختی پول در می آورد، طبیعتا قدر آن را بیشتر می داند تا فردی که هیچ زحمتی برای به دست آوردن آن نکشیده است.

فرق بین خسیس بودن و صرفه جو بودن چیست؟

به نظر برخی افراد، دو کلمه ی خسیس  و صرفه جو  یکی هستند و معنای مشترکی دارند آن ها گاها این دو کلمه را به جای هم استفاده میکنند. اما خساست با صرفه جو بودن متفاوت است، افراد صرفه جو برای پول ارزش زیادی قائل هستند، آنها به راحتی پول خود را خرج نمی کنند و در جایی که لازم باشد از آن جهت بهتر شدن زندگی خود استفاده میکنند. افراد صرفه جو ولخرج نیستند و تشابه شان با افراد خسیس این است که قدر پول را می دانند اما در عین حال از زندگی خود لذت می برند. آدم های صرفه جو نیازهایشان را اولویت بندی می کنند و سعی می کنند مواردی که در اولویت هستند را خریداری نمایند، آن ها در عین حال که زندگی آرامی دارند، افراد موفقی نیز هستند. افراد خسیس تنها اولویت و هدف زندگیشان چنگ زدن به پول است، برای آنها پول از هر چیزی با ارزش تر است، افراد خسیس برای رسیدن به پول هر کاری می کنند. آدم های خسیس از زندگی خود لذت که نمی برند هیچ، اجازه هم نمی دهند که افراد خانواده شان به مسافرت یا مهمانی بروند، چون ممکن است مجبور شود پول خرج کند.

 

2024-01-13T21:58:45+03:30توسط |دسته‌ها: روانشناسی زوج|بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
24ساعته پاسخگوی شما هستیم