//مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج، یک فرآیند مشاوره‌ای است که زوج‌هایی که در نظر دارند با یکدیگر ازدواج کنند، قبل از اتخاذ تصمیم نهایی درباره ازدواج، به منظور ارزیابی تطابق و هماهنگی خود در زندگی مشترک و بررسی مسائل مختلف مربوط به زندگی زناشویی خود، از آن بهره می‌برند.

هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج، ارائه راهنمایی و پشتیبانی به زوجین در مراحل تصمیم‌گیری قبل از ازدواج است. در این فرآیند، روانشناس و مشاور ازدواج، به زوجین کمک می‌کند تا درک بهتری از خود و یکدیگر داشته باشند، ارزش‌ها، اولویت‌ها، اهداف و انتظاراتشان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و به بررسی و حل مسائل مربوط به ارتباط متقابل، ارتباطات خانوادگی، نقش وظایف متقابل، مسائل مالی، برنامه‌ریزی زندگی مشترک و سایر جنبه‌های مربوطه بپردازند.

 

مشاوره قبل از ازدواج چیست ؟

مشاوره پیش از ازدواج تا چه حد می تواند به ما کمک کند ؟

چرا وجود مشاور ازدواج و مشورت با وی الزامی است ؟

همه این سوالات وقتی در ذهن افراد بوجود می آید  که در مقدمات ازدواج هستند و به انها پیشنهاد مشاوره با روانشناس و متخصصان ازدواج داده می شود .

ازدواج خوب و انتخاب همسر مناسب یکی از بزرگترین تصمیماتی می باشد که بیشتر افراد حداقل یک مرتبه ، اتخاذ می کنند . چرا که زمانی که فرد ازدواج می کند ، تمامی اهداف زندگی  ، روابط اجتماعی و خانوادگی فرد ، تحت شعاع قرار می گیرند و دستخوش تغییر می شود .

مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

مشاوره قبل از ازدواج نوعی درمان است که برای کمک به زوج ها برای آماده شدن برای ازدواج طراحی شده است. این معمولاً توسط یک متخصص بهداشت روان دارای مجوز مانند یک درمانگر، روانشناس یا مددکار اجتماعی انجام می شود و می تواند به صورت فردی یا گروهی انجام شود. اهداف مشاوره قبل از ازدواج کمک به زوجین است: با بررسی ارزش ها، انتظارات و اهداف آنها برای آینده، پایه ای قوی برای رابطه آنها بسازید. مهارت‌های ارتباط مؤثر و حل تعارض را توسعه دهید تا به آن‌ها کمک کنید تا چالش‌ها و اختلاف نظرهایی را که ممکن است در ازدواجشان پیش بیاید، حل کنند. تفاوت های آنها از جمله زمینه های فرهنگی، مذهبی و شخصی را درک کرده و از آنها قدردانی کنید. مناطق بالقوه تعارض یا منابع استرس را در روابط خود شناسایی کنید و استراتژی هایی برای مدیریت آنها ایجاد کنید. در مورد مسائل مهم مربوط به ازدواج، مانند صمیمیت، امور مالی، والدین و نحوه آماده شدن برای آنها اطلاعات کسب کنید.

مشاوره قبل از ازدواج می تواند برای زوج ها در هر زمینه و مراحل زندگی مفید باشد، خواه برای اولین بار ازدواج می کنند یا بعد از طلاق یا فوت شریک زندگی خود وارد یک ازدواج جدید می شوند. این می تواند به زوج ها کمک کند تا ازدواج خود را با پایه ای قوی شروع کنند و شانس خود را برای داشتن یک رابطه طولانی مدت شاد و موفق افزایش دهند

دکتر شقایق درویشی برای مشاوره قبل از ازدواج

افرادی که در آستانه این تصمیم گیری بزرگ قرار می گیرند ، دچار استرس و اضطراب می شوند که  ممکن است این فشار استرس مانع از آن شود که شخص بهترین و درست ترین تصمیم خود را بگیرد .

۳دلیل مهم برای مشاوره قبل از ازدواج :

یکی از مهمترین دلایلی که مشاوره قبل از ازدواج را مهم و الزامی کرده است ، کنترل استرس ، قبل از گرفتن تصمیم بزرگی مثل ازدواج می باشد .

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا تواقعات و خواسته های خود را با یکدیگر در میان بگذارید و از شما می خواهد تا بدون هیچگونه خود سانسوری و محدودیت نظر خود را در مورد ازدواج با وی به اشتراک بگذارید .

هنگامی که مشاور نظرات و اهداف زوجین را بدون هیچگونه محدودیت می شنود ، می تواند به آن ها کمک کند تا به اهداف و خواسته های یکدیگر نزدیک بشوند و انتظارات و توقعات یکدیگر را بهتر و دقیق تر بشناسند .

۱-  تاثیر واقعی ازدواج بر آینده (رویا پردازی ممنوع )

همه افراد پیش از ازدواج یک تصویر رویایی برای خود تصور می کنند که بعد از این اتفاق هیچ مشکلی وجود ندارد و همه کار ها به اصطلاح روی غلتک می افتند .

اما واقعیت چنین نیست . مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می کند تا تمام برداشت های نادرست قبلی خود را دور بیندازید و با نگاهی دقیق تر و عمیق تر به ازدواج نگاه کنید .

مشاوران پیش از ازدواج به شما کمک می کنند تا با واقعیت های زشت و زیبای ازدواج روبرو شوید و بعد از درک این واقعیت ها تصمیم نهایی خود را بگیرید .

۲- شناخت کامل زوجین :

در مراسمات خانوادگی پیش از ازدواج مثل خواستگاری معمولا خجالت و حجب و حیا مانع می شود تا خود واقعیمان را به طرف دیگر ازدواج و همچنین خانواده وی معرفی کنیم .

و همین خجالت ها باعث می شود تا دو خانواده درگیر ، شناخت درستی از یکدیگر نداشته باشند و در آینده وقتی با اختلاف نظرات یکدیگر آشنا می شوند ، زمینه مناشاقات و اختلافات تقویت می شود .

وجود مشاوران پیش از ازدواج کمک می کند تا همانطور که قبل تر گفتیم بدون هیچ تعارف و سانسوری خود واقعیتان باشید و مشاوران نیز با بررسی و آنالیز دقیق افکار شما درباره ازدواج طرف دیگر را از واقعیت های وجودی شما آگاه می سازد و به شما و طرف دیگر کمک می کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم خود را راجع به ازدواج بگیرید .

اصول ازدواج

اصول ازدواج بسته به اعتقادات فرهنگی، مذهبی و شخصی می تواند متفاوت باشد. با این حال، چندین اصل اساسی وجود دارد که اغلب برای یک ازدواج سالم و موفق مهم تلقی می شوند. در اینجا برخی از اصول رایج شناخته شده وجود دارد:

1. تعهد: ازدواج بر پایه تعهد بنا شده است که متضمن تعهد قوی به رابطه و تمایل به کار کردن در کنار چالش ها و مشکلات است. این به معنای سرمایه گذاری طولانی مدت در رفاه و شادی هر دو شریک است.

2. ارتباط: ارتباط باز و مؤثر در ازدواج بسیار مهم است. این شامل گوش دادن فعالانه به یکدیگر، بیان افکار و احساسات صادقانه و محترمانه و تمایل به سازش و یافتن زمینه های مشترک است. ارتباط خوب باعث درک، اعتماد و صمیمیت عاطفی می شود.

3. اعتماد: اعتماد یک عنصر اساسی در ازدواج است. این شامل اعتماد به صداقت و وفاداری شریک خود است. اعتماد در طول زمان از طریق اقدامات و ارتباطات منسجم و شفاف ایجاد می شود.

4. احترام متقابل: احترام متقابل به معنای ارزش گذاری به فرد است. این شامل برخورد با یکدیگر با مهربانی، همدلی و ملاحظه است. احترام اساس تعاملات سالم را تشکیل می دهد و محیطی مثبت را پرورش می دهد.

5. برابری و شراکت: یک ازدواج قوی با احساس برابری و مشارکت بین شرکا مشخص می شود. این به معنای تقسیم مسئولیت ها، تصمیم گیری و قدرت به شیوه ای متعادل و عادلانه است. این شامل حمایت از اهداف، رویاها و رشد شخصی یکدیگر است.

6. حمایت عاطفی: حمایت عاطفی در کنار هم بودن در زمان های چالش برانگیز و لحظات شادی است. این به معنای ایجاد آرامش، تشویق و درک است. حمایت عاطفی به ایجاد پیوند عاطفی عمیق کمک می کند و رفاه کلی هر دو شریک را افزایش می دهد.

7. صمیمیت و محبت: صمیمیت شامل نزدیکی فیزیکی و عاطفی است. این شامل ابراز عشق، محبت و تمایل به یکدیگر است. صمیمیت را می توان از طریق زمان با کیفیت، لمس فیزیکی، آسیب پذیری عاطفی و حفظ یک رابطه جنسی رضایت بخش تقویت کرد.

8. انعطاف‌پذیری و سازگاری: ازدواج‌های موفق نیازمند انعطاف‌پذیری و سازگاری برای هدایت تغییرات و چالش‌هایی است که زندگی به همراه دارد. آماده بودن برای سازش و پذیرش رشد و تغییر به عنوان فردی و به عنوان یک زوج از اصول ضروری است.

9. ارزش ها و اهداف مشترک: یک ازدواج قوی اغلب شامل شرکای است که ارزش ها، اصول و اهداف مشترک دارند.

۳- برنامه ریزی دقیق برای بعد از ازدواج

هیچ کسی در جهان نمی تواند ادعا کند که تمام برنامه ها و اهداف خود را دقیقا در زمان از پیش تعیین شده ، به واقعیت برساند اما برنامه نداشتن برای آینده یکی از بزرگترین نقاط ضعف جا نیفتاده در خانواده های ایرانی می باشد .

مشاوره قبل از ازدواج برای شما برنامه و چارچوب زمانی ای را تعیین می کند که زمان انجام هر اتفاقی بر اساس توافقات بین زوجین می باشد .

برای مثال در بین مردان که قصد ازدواج سنتی دارند دلیل ازدواج به دنیا آوردن بچه می باشد که حاضرند بلافاصله بعد از ازدواج برای تولد اولین فرزند خود آماده شوند .

اما اگر این مسئله با طرف دیگر ازدواج از قبل تعیین نشده باشد ممکن است به دلیل عدم آمادگی برای پذیرش این تصمیم بزرگ ، به اختلافاتی بین زوجین ختم بشود .

برای همین مشاور ازدواج با پرسش راجع به اهداف ازدواج و زمان رسیدن به هر کدام از این اهداف برای شما و خانواده ی جدیدتان برنامه زمانی تعیین می کنند تا به درک عمیق تری از خواسته های یکدیگر برسید .

روند مشاوره قبل از ازدواج چگونه است ؟

مشاوره قبل از ازدواج در قالب جلسات مختلف برگزار می ‌شود . در بعضی از این جلسات ، زوجین به صورت انفرادی و در سایر جلسات به صورت زوجی حضور پیدا می‌ کنند .

در این جلسات ، مشاور می کوشد تا زیر ساخت های شخصیتی زوجین را بیابد که در بعضی از موارد از تست های مختلف همچون تست mmpi و سایر تست ها استفاده می کند . این تست ‌ها به منظور آگاهی بیشتر از شخصیت طرفین انجام می‌ شود که بهتر است قبل از ازدواج و حتی دوره نامزدی انجام شود .

پس از انجام تست ، مشاور به بررسی ، تجزیه و تحلیل دقیق پاسخ این تست ها می پردازد و طرفین را از ویژگی‌ های شخصیتی همچون برونگرایی یا درونگرایی ، میزان توافق پذیری ، میزان مسولیت پذیری و … آگاه می سازد و شما را از اختلافاتی که ممکن است در آینده به وجود آید و حتی باعث طلاق زوجین میشود ، آگاه می‌سازد و راهکارهایی به شما ارائه می‌ دهد تا این اختلافات را به حداقل برسانید .

مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است ؟

به طور کلی مشاوره پیش از ازدواج از بروز اختلافات اساسی و جدی در آینده جلوگیری می کند و احتمال طلاق زوجین را در زندگی مشترک آینده کم می‌ کند . به همین علت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

مشاوره پیش از ازدواج با تعداد جلسات مختلفی برای زوجین تجویز و انجام می‌ شود . اما تعداد آن با توجه به اختلافات و ویژگی ‌های شخصیتی افراد و مشکلاتی که ممکن است در آینده دامن گیر زوجین شود بین ۵ تا ۱۰ جلسه متغیر است . البته ممکن است برخی از زوجین به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند .

چه زمانی باید به مشاور قبل از ازدواج مراجعه کنیم ؟

ازدواج از اهمیت بسیار زیادی در زندگی افراد برخوردار است . مقوله ازدواج زندگی آینده انسان را شکل می دهد و بر روی زندگی طرفین بسیار تاثیر گذار است . پس در انتخاب خود می بایست بسیار دقت کنید و در زمان مناسب به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید .

هدف از مشاوره قبل از ازدواج به شناخت دقیق رسیدن از شخصیت طرف مقابل است . پس زمان مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج بسیار حائز اهمیت است . بهترین زمان برای مراجعه به مشاور ، پس از خواستگاری و آشنایی طرف با یک دیگر است .

چرا که اگر زودتر یعنی بلافاصله پس از صحبت کردن برای مشاوره اقدام کنید ، کار نادرستی است و اگر دیرتر ، پس از آشنایی کامل و یا پس از مراسم نامزدی به مشاور ازدواج مراجعه کنید، به علت وابستگی پیش آمده و روابط عاطفی و احساسی شکل گرفته شده بین زوجین ، نتوانند از جلسات مشاوره و صحبت‌ های مشاور استفاده کنند .

در مشاوره قبل از ازدواج چه موضوعاتی بررسی می شود ؟

با شرکت در مشاوره قبل ازدواج در ابتدا آمادگی زوجین برای این تصمیم بزرگ بررسی می‌ شود . که آیا این فرد آمادگی لازم برای ازدواج را دارد یا خیر ایا ترس از ازدواج در زوجین وجود دارد یا خیر و … . سپس مشاور به بررسی ویژگی‌های شخصیتی طرفین و اختلافات بین زوجین می ‌پردازد و طرفین را از این اختلافات آگاه می ‌کند و در نهایت چگونگی رویارویی با این مشکلات و اختلافات را به زوجین آموزش می‌ دهد تا از بروز مشکلات حاد و جدی در آینده جلوگیری شود .

در این قسمت سعی داریم شما را با برخی از این اختلافات احتمالی موجود بین زوجین آشنا کنیم :

1- اختلاف در ویژگی های شخصیتی :

ویژگی های شخصیتی و رفتاری بسیار زیادی وجود دارد که می ‌تواند بر روی زندگی مشترک زوجین تاثیر مستقیم ‌بگذارد . برخی از این ویژگی های شخصیتی باید در طرفین یکسان باشد تا بتوانند طرفین با یک دیگر ازدواج کرده و زندگی خوبی داشته باشند . اما وجود برخی از اختلافات شخصیتی باعث می‌ شود که مشکلات جدی مانند طلاق عاطفی و.. در زندگی مشترک آینده زوجین به وجود آید .

به عنوان مثال : طرفین یکی برون گرا و دیگری درون گرا باشد ، فرد درون گرا تمایل به تنهایی دارد و از شرکت در جمع‌ های مختلف بی زار است و فرد برون گرا از تنهایی گریزان است و تمایل به شرکت در جمع های شلوغ و مهمانی را دارد‌ .

یا طرفین یکی بسیار منظم و تمیز و دیگری نظم و تمیزی را در اولویت قرار نمی‌ دهد و برای او از اهمیت چندانی برخوردار نباشد .

یا ممکن است یکی از طرفین اهل پس ‌انداز و خرج کم تر در زندگی باشد و دیگری ولخرج باشد .

این اختلافات در ویژگی های شخصیتی، می تواند مشکلاتی جدی به همراه داشته باشد و حتی ممکن است طرفین را از شروع زندگی مشترک بازدارد .

بررسی ویژگی های شخصیتی از نکات حائز اهمیت می باشد، که حتما می بایست در مشاوره قبل از ازدواج مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد .

2- بررسی اختلاف طبقاتی در مشاوره قبل از ازدواج :

اختلاف طبقاتی یکی از مواردی است که بسیار در ازدواج‌ حائز اهمیت است و در مشاوره قبل از ازدواج مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد . طبقه اجتماعی طرفین با توجه به شغل و درآمد طرفین بررسی می شود . بررسی‌ها و تحقیقات نشان می ‌دهد که هرچه اختلاف طبقاتی طرفین زمان ازدواج کم تر باشد ، زوجین زندگی موفق تری را تجربه خواهند کرد .

3- اختلاف قد در ازدواج :

اختلاف قد امری کاملا سلیقه ای است اما در کشور ایران بسیاری از افراد بر این باورند که قد مرد می بایست از زن بلند تر باشد و اینکه زن و مرد هم قد باشند یا زن قد بلند تر از مرد باشد و یا اختلاف قدی بین زن و مرد بسیار زیاد باشد برای افراد جا نیوفتاده است. این موضوع می تواند مشکلاتی در زندگی زوجین ایجاد کند . مشاور می کوشد تا راهکار و راه حل برای حل این گونه مشکلات در آینده را به شما آموزش می دهد .

4- اختلاف در میزان تحصیلات :

با توجه به تحقیقاتی که از زوجین پس از ازدواج ، صورت گرفته است ، زوجینی که میزان و سطح تحصیلات مشابه و یا نزدیک به یک دیگر دارند ، کم تر دچار اختلاف در زندگی زناشویی می شوند و احتمال طلاق در چنین زوجی پایین است .

پس می توان گفت بررسی اختلاف در میزان تحصیلات ، یکی از مسائل حائز اهمیت است . در صورتی که اختلاف میزان تحصیلات در طرفین زیاد باشد ، ممکن است در زندگی آینده مشکلاتی برای زوجین به وجود آید ، که مشاور می کوشد تا طرفین را از این مشکلات آگاه کند و چگونگی حل این مشکلات را به زوجین بیاموزد .

5- اختلاف در عقاید مذهبی :

هر فردی عقاید مذهبی خود را دارد . به طور کلی ، افرادی که با عقاید مذهبی مشابه با یکدیگر ازدواج کرده‌ اند ، زندگی موفق تری نسبت به زوجین با عقاید مذهبی مختلف ، داشته اند .

گاهی ممکن است طرفین عقاید و اعتقادات مذهبی یکسانی نداشته باشند و تفاوت ها و اختلافات کوچک با یک دیگر داشته باشند ، که مشاور سعی می ‌کند به طرفین بیاموزد که به عقاید یک دیگر احترام بگذارند تا در زندگی مشترک آینده خود دچار مشکل جدی نشوند .

اما گاهی ایت اختلاف آن قدر زیاد می ‌شود که ممکن است اختلافاتی بسیار شدید و جدی زندگی مشترک آینده طرفین را تهدید کند و حتی خانواده طرفین را تحت شعاع قرار دهد . در صورت وجود این گونه اختلافات،مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید .

2023-07-04T14:35:58+03:30توسط |دسته‌ها: روانشناسی زوج|193 دیدگاه

193 دیدگاه

  1. Avatar
    علي ژوئن 28, 2020 در 7:31 ب.ظ پاسخ

    سلام
    ٢٨ ساله هستم ، چند وقتی میشه که با یک دختر ٢٢ ساله آشنا شدم اما خانواده این خانم بدلیل اونکه عدم اعتماد به غریبه ها گفته میشه ، مانع ازدواج ما میشن . بنده خیلی بهشون پیشنهاد مشاوره قبل از ازدواج دادم اما بخاطر فرهنگ سنتی ای که دارن از اومدن پیش روانشناس و مشاور قبل از ازدواج سر باز میزنن، پیشنهاد شما چیه ؟
    ممنون

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 6, 2020 در 6:28 ب.ظ پاسخ

      سلام علی عزیز. وقتتون بخیر
      متاسفانه این مورد بسیار در مراجعه کننده ها دیده میشود
      شما میتونید همراه خانم برای مشاوره تشریف بیارید. در جلسه مشاوره راهکار هایی برای این مشکل به شما داده میشود .
      که با همکاری شما و خانم این مشکل رو حل کنیم.

  2. Avatar
    مهدی جولای 1, 2020 در 8:44 ق.ظ پاسخ

    سلام به نظر من که شما خودتون اول مراجعه کنید بعد تو جلسه دکتر راهنمایی میکنن که چه جوری خانم را راضی به اومدن به جلسات کنید.

    • Avatar
      فاطمه آوریل 5, 2021 در 5:58 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      دو هفته ای هست که توسط اقوام مادری من از بنده خواستگاری شده ولی با وجود چندین بار جواب منفی باز هم اصرار به این ازدواج دارن دلیل من برای جواب منفی تفاوت سنی یازده سالمون هست و اینکه بنده می خوام درس بخونم ، ایشون از نظر شرایط خیلی عالی هستن ولی بنده حس میکنم هیچ حس خاصی بهشون ندارم و میترسم دوستشون نداشته باشم ، میشه بگید آیا اینکه میگن بعد از ازدواج علاقه میاد درسته؟

      • دکتر شقایق درویشی
        دکتر شقایق درویشی ژوئن 4, 2021 در 12:07 ق.ظ پاسخ

        سلام وقت بخیر
        من نمیدونم شما چند سالتون هست
        اگر در یک کلمه بخوام بدون هیچ گونه بررسی بگم میتونم بگم خیر به وجود نمیاد.
        ولی پیشنهاد میکنم حتما مشاوره پیش از ازدواج تشریف ببرید تا بررسی دقیق تر بهتر راهنمایی بشید.

    • Avatar
      soraya مارس 30, 2023 در 2:58 ق.ظ پاسخ

      سلام خسته نباشین من ۶ماه با پسری اشنا شدم همیشه بحثمون میشه منظورمو درست متوجه نمیشه تا میگم چرا فلان کارو واسم نمیکنی من ک واست میکنم فک میکنه بهش منت میدم بهم میگه تجربه کسب کن تغییر کن ولی خودش اصلا نه میترسم دیر پیامشو جواب بدم میگه بعد ازدواج شاید شب دیر بیام خونه اگه بحث کنیم میگه حالم خوب نیست میگه کاری نمیکنی ک خوشحال شم درصورتی ک ببخشیدا دلقک بازی براش درمیارم میترسم باهاش حرف بزنم درد دل کنم میترسم تو ازدواجمون بخاطر اعصبانیت دست روم بلند کنه قبلا خیلی حرفای بدی بهم زده بود ولی موندم بهم میگه همش ناراحتی گریه میکنی اخلاقت بچگونه ست وقتی ناراحت میشه حرف نمیزنه دیر چواب میده میگرن داره بخاطر سردردش از خواب میپره ولی دوسش دارم حتی اومده خواستگاری بعد ماه رمضون قراره بیان جواب بگیرن از بابام نمیدونم مشاوره از کی بگیرم چی بگم چطوری رفتار کنم هرکاری گفت انجام میدم میگه حرفمو دوتا نکن فک میکردم چون تو خانوادش مشکل بوده اینجوریه ولی ۶ماهه نمیدونم چطوری رفتار کنم چی تو زندگی ازم میخواد لطفا فرق نداره ی ادمی ک تو زندگیش موفقه راهنماییم کنه ممنون میشم ازش

  3. Avatar
    پریا جولای 6, 2020 در 3:23 ق.ظ پاسخ

    سلام. من پسری دختری هستم که 5 سال است با آقایی در ارتباطم. چندین بار مچ او را با کسان دیگر گرفته ام. هر بار عذر خواهی کرده است و قول داده تکرار نشود. آیا بنظر شما باید به او باز هم اعتماد کنم؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 6, 2020 در 6:33 ب.ظ پاسخ

      سلام و روزبخیر
      بهتر است در طی جلسات مشاوره علت خیانت رو بررسی کنیم.
      و در صورت امکان اقدام به درمان انها کنیم

  4. Avatar
    فاطمه آگوست 1, 2020 در 3:34 ب.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر من تقریبا ۵ ساله با یه اقایی اشنا هستم .
    رفتارش توی این ۵ سال بسیار خوب بوده
    و تصمیم به ازدواج گرفتیم اما یکم ترس از این دارم ک بعدا اخلاقش عوض نشه
    و اینکه شاید کمی ترس ازادواج دارم
    به نظرتون مشاوره قبل ازدواج میتونه بهم کمک کنه

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی سپتامبر 18, 2020 در 2:38 ب.ظ پاسخ

      سلام فاطمه عزیز
      این ترس شما تا حدودی میتونه طبیعی باشه و دلیلش هم اینه ک ازدواج امر مهمیه در زندگی هر فرد
      مشاوره ازدواج بهتون کمک میکنه شناخت بهتری نسبت به فرد داشته باشید

  5. Avatar
    تینا اکتبر 14, 2020 در 12:14 ق.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر . من ۲۵ سالمه و ۴ ساله که با ی نفر در ارتباط هستم . همه چیز تو رابطه ما خیلی خوبه . الان تصمیم گرفتیم ازدواج کنیم اما من خیلی نگرانم چون خانواده ما خیلی مذهبی هستن اما خانواده اونا درست برعکس ما هستن . ما هیچ مشکلی باهم نداریم و به عقاید هم احترام میزاریم اما نگرانم که خانوادها به مشکل بر بخورن
    اگر ممکنه به من بگین که باید چیکار کنم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 3, 2021 در 6:20 ب.ظ پاسخ

      سلام تینای عزیز
      این مشکلی هست که خیلی از زوجین باهاش روبرو هستن.
      در مرحله اول باید اخلاقیات همسر شما بررسی بشه و در مرحله بعدی به بررسی دقیق تر خانواده ها باید پرداخت

  6. Avatar
    نسترن اکتبر 14, 2020 در 12:45 ق.ظ پاسخ

    سلام. میخواستم بپرسم که آیا مشاوره قبل از ازدواج برای متقاعد کردن خانواده های مخالف هم کاربرد داره؟ یعنی امکانش هست با آوردن خانواده هایی که بدون دلیل منطقی اعلام مخالفت میکنن به جلسات مشاوره قبل ازدواج با اونها صحبت کرد؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی اکتبر 14, 2020 در 3:05 ب.ظ پاسخ

      سلام نسترن عزیز
      بله
      در برخی از جلسات مشاوره ازدواج خانواده زوجین نیز حضور دارند تا اختلاف نظر ها بین خانواده ها و … نیز بررسی شود.

  7. Avatar
    مجتبی فوریه 9, 2021 در 8:09 ق.ظ پاسخ

    سلام. میخواستم بدونم آیا مشاوره قبل از ازدواج اینگونه است که بعد از چند جلسه صحبت و انجام تست به ما خواهند گفت که ازدواج ما به صلاح است یا به صلاح نیست؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 4, 2021 در 12:01 ق.ظ پاسخ

      سلام
      در جلسات مشاوره پیش از ازدواج ما بعد از بررسی ها، شناخت تفاوت ها، شباهت ها و نیم رخ های روانی افراد ازدواج هر دو را بلامانع یا بلامانع همراه با آموزش مهارت های زندگی و یا بلا مانع با جلسات مشاوره و یا در صورت اختلالات خاص توصیه به ازدواج نمیکنیم،
      ولی در نهایت ما مثل یک دیده بان هستیم که اطلاعاتی را به زوجین میدهیم
      و در آخر هر دو نفر تصمیم نهایی برای ازدواج میگیرند.

  8. Avatar
    نگار مارس 9, 2021 در 7:27 ب.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من با اقای اشنا شدم که ۶ سال از من کوچکتر، ایشون میگن تفاوت سنی مهم نیست اما من نگران هستم برای این تفاوت سنی و اصرار داره برای ازدواج الان راهنمایی میخوام ایشو ۳۰ و من ۳۶

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 4, 2021 در 12:09 ق.ظ پاسخ

      سلام
      تفاوت سنی که خانم بزرگ‌تر باشد در بروز اختلافات در زندگی زناشویی بسیار مهم هستش.
      توصیه نمیکنم.

  9. Avatar
    akram مارس 11, 2021 در 12:23 ق.ظ پاسخ

    سلام من ۱سالی هست عقدم شوهرم داعم زنگم میزنه باهام گرمه کلا گوشیشم حتی دست خودمه فقط بعضی وقتا بداخلاق میشه فقط شروع میکنه به بدوبیرا کردن بعد ۳۰دقیقه اروم میشه نگران اینم نکنه بدبتربسه

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 4, 2021 در 12:11 ق.ظ پاسخ

      برای کنترل خشم و کنترل هیجان از یک روانشناس خوب کمک بگیرید.

  10. Avatar
    مریم جلالی مارس 13, 2021 در 3:56 ب.ظ پاسخ

    سلام خانمی 33 ساله هستم. 3 ساله با مردی که قبلا ازدواج کرده و بچه 4 ساله دارد و همسرش را طلاق داده با هم زندگی میکنیم. همه چیز عالی است کاملا تفاهم داریم فقط در بعضی مواقع که بحث میکنیم کنترل خود را از دست میدهد و مرا کتک میزند. ایا با ایشان رابطه را ادامه دهم یا خیر؟ بعد از دعوا بلافاصله پشیمان شده و گریه میکند

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 11:54 ب.ظ پاسخ

      سلام
      بروز خشم به این شیوه قطعا صحیح و سالم نیست باید مهارت کنترل خشم و هیجان آموزش ببینند،
      برای ارزیابی بیشتر حتما به یک روانشناس و
      در صورت نیاز جهت دارو درمانی به یک دکتر روانپزشک مراجعه کنید .

  11. Avatar
    رها مارس 16, 2021 در 11:12 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید من دختر۱۸ساله ایم که دوماهه باپسر۲۲ساله ای مجازی اشناشدم ولی مادرم فهمید ومنطقی برخوردکرد اما میگه باید برید پیش مشاوره من دودل هستم اخه زودنیست برای همچین کاری وقتی ماهنوز خیلی کم همومیشناسیم وخانواده پسره هم هیچی نمیدونن اماپسره با مادرم حرف زد وگفت من قصدم جدیه

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 4, 2021 در 12:15 ق.ظ پاسخ

      سلام وقت بخیر
      برای مشاوره پیش از ازدواج؟
      خودتون آمادگی ازدواج دارید در ۱۸ سالگی ؟
      فضای مجازی فضای سالم و امنی برای آشنایی و ازدواج است؟
      فکر میکنم بهتر است که به مشاوره فردی تشریف ببرید و بعد مشاوره رابطه و بعد مشاوره پیش از ازدواج.
      در خدمتتون هستم

  12. Avatar
    نرگس آوریل 1, 2021 در 3:06 ق.ظ پاسخ

    سلام من یه دختر ۱۹ ساله هستم که ۲ ساله عاشق یه پسر شدم و این حس یه طرفه است و خیلی افسرده شدم و حالم به شدت بده ولی اون اصلا خبر نداره که من دوستش دارم. به نظرتون با توجه به اینکه دخترم و نمیتونم ابراز کنم چکار باید بکنم؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 4, 2021 در 12:22 ق.ظ پاسخ

      سلام عزیزم
      عشق یک طرفه مثل دویدن به دنبال ماشینی میمونه که اصلا متوجه حضور تو نیست و تو پشت سر اون ماشین داری انرژیتو از دست میدی و باتری ات خالی میشه
      عزیزم پیشنهاد مشاوره فردی رو برای شما پیش یک روانشناس خوب دارم.
      موفق باشید

  13. Avatar
    Gandom آوریل 9, 2021 در 12:32 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من یک دختر 16 ساله هستم
    دو ماه هست که با یک پسر 24 ساله اشنا شدم
    ما هم دیگر رو خیلی دوست داریم ولی من می ترسم به خانواده م بگم چون می دونم اجازه نمیدن من با ایشون رابطه داشته باشم
    اگه میشه منو راهنمایی کنین

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 11:31 ب.ظ پاسخ

      سلام
      ۲ ماه برای این میزان علاقه خیلی زیاده
      شما هم در دوره نوجوانی به سر میبرید.
      خیلی باید احتیاط کنید، که کمترینآسیب رو داشته باشید.

    • Avatar
      مینا جولای 5, 2021 در 3:23 ب.ظ پاسخ

      سلام وقتتون بخیر
      من دختری ۱۸ساله ام که یه مورد اومده خواستگاریم که اون مرد۳۳سالشه من ازهمه لحاظ اون مردو قبول دارم آیاتفاوت سنی ما باعث مشکل درازدواجمون میشه؟

  14. Avatar
    فاطمه آوریل 13, 2021 در 5:16 ق.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من دختری ۲۰ ساله هستم و یک مورد ازدواج برایم پیش آمده است ولی وقتی یک سوال از ایشون پرسیدم واقعا ذهن مرا درگیر کرد ، سوال من این بود که آیا تا به حال مواد مخدر حتی تفریحی مصرف کردید یا خیر ؟ ایشون در همون مرحله اول حقیقت رو به من گفتن و گفتن که مواد مخدر مصرف نکردن ولی مشروب خوردن ‌. و دوباره از ایشون پرسیدم که اولین بار و آخرین بار کی بوده ایشون جواب دادن در سن ۱۵ سالگی و آخرین بار هم همین چند ماه پیش ،
    من به شدت نسبت به این قضیه حساس هستم و لی ایشون به من قول دادن که چنین کاری و انجام ندن و از کار خودشون ابراز پشیمونی کردن به نظر شما این فرد ۲۵ سالگه لیاقت دادن یک فرصت دیگر و اعتماد کردن رادارد یا خیر ؟ اصلا به چنین فردی میشود اعتماد کرد؟
    لطف میکنید پاسخ بدید زیرا توانایی حضور در کلاس های مشاوره را ندارم با تشکر .

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی می 7, 2021 در 5:06 ب.ظ پاسخ

      سلام فاطمه عزیز .
      باید فرد مقابلتون رو مورد ازمایش قرار بدید تا ببینید چقدر به قول خودش وفاداره

      • Avatar
        مصطفی دسامبر 20, 2022 در 10:24 ب.ظ پاسخ

        سلام وقتتون بخیر . من چندسال پیش با خانومی در دانشگاه آشناشدم و از ایشون خوشم اومد اما اقدامی نکردم . بعد از سربازی و کار حدود ۳ سال گذشت و من ایشون رو پیدا کردم و پا پیش گذاشتم برای ازدواج مدتی هم با ایشون صحبت کردم و علاقه ی من بیشتر شده . اما خانواده مخالفت کردند که اصلا شناختی روی این دختر ندارم و ۳ سال گذشته و این ازدواج منطقی نیست و اینکه خانواده ها تفاوت دارند و… الان اصرار دارند با دختری که با اخلاق و خانواده دار است ملاقات کنم . قرار خواستگاری هم گذاشته اند اما قلبا به این ازدواج راضی نیستم . چه کنم ؟

  15. Avatar
    مهدی آوریل 16, 2021 در 12:40 ق.ظ پاسخ

    سلام تازگی خواستگاری دختری رفتم که از نظر اخلاقی وسطح خانوادگی باهم مشکلی نداریم اما چهرش برام جذابیتی نداره به نظر شما ازدواج باایشون مشکل ساز میشه

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 11:28 ب.ظ پاسخ

      سلام
      جذابیت ظاهری یکی از ویژگی های مورد بررسی در مشاوره پیش از ازدواج هستش.

  16. Avatar
    وحید آوریل 16, 2021 در 11:52 ب.ظ پاسخ

    سلام.اقایی هستم 30ساله خانم 28ساله همکارم را یک سال تقریبا زیر نظر رداشتم و همه چی رو سبک و سنگین کردم و بی این نتیجه رسیدم ک واقعا شرایط برای ازدواج باهاس دارم.و بهش از طریق ی همکار دیگه ازش خواستگاری کرد.ک چندتا معیار داشت تقریبا عملی شدنتقریبا دوماه هم باهم رفتیم بیرون.بعد دو ماه گفت دودلم .ک دودلی اون بیسترش گفت خانوادم میگن تو خواستگارای از این بهتری داشتی اگه ب ایشون باشه خوب اونا رو قبول میکردی.وفلان……بعد اوایل میگف من حس خاصی بهت ندارم ولی بعد دوماه ی خودس میگعع ی حس دوست داشتن ایجاد شده ولی ن اینکه عاشقت بشم .الان میگه من دودلم بریم پیش مشاور هر چی مشاور گفت.بنطر شما من الان چکار کنم.الان میگه حرف اخر رو مشاور میزنه.

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی می 7, 2021 در 5:03 ب.ظ پاسخ

      سلام وحید جان وقت بخیر امیداورم حالت خوب باشه .

      باید فرد مورد نظر شما در جلسات مشاوره پیش از ازدواج موارد معیار ها و … مورد بررسی قرار بگیره .

  17. Avatar
    محمد آوریل 18, 2021 در 3:32 ب.ظ پاسخ

    سلام.من چهار سال هست که با دختری در ارتباطم و مشکل خاصی نداشتیم.ولی الان بعد از چهار سال میگه که خسته شده.راهکاری هست برای درست کردن رابطه؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی می 7, 2021 در 5:01 ب.ظ پاسخ

      سلام محمد عزیز
      باید در وحله اول دلیل خستگی طرف مقابلتون رو فهمید

      • Avatar
        غزل نوامبر 17, 2023 در 1:59 ق.ظ پاسخ

        سلام دختری ۲۱ ساله هستم یکساله وارد رابطه شدم با پسری ۲۲ ساله و تو این یکسال مشکل جدی نداشتیم بخاطر مخالفت خانواده ایشون پیش مشاوره رفتیم تست گرفت ازمون و گفتن ازدواج نکنیم، چه تضمینی هست که صد درصد کنار هم خوشبخت بشیم یا برعکس، کما اینکه واقعا نمیتونیم از هم دل بکنیم و عاشق هستیم و هیچ مشکلی باهم نداریم.
        از نظر تست شباهتی بهم نداشتیم ولی کاملا همو درک میکنیم و واسه آیندمون برنامه ریزی کردیم اما حرفای مشاوره ذهن مارو درگیر کرده. آیا ادامه دادن باعث ضرر بهمون میشه؟ چیکار باید بکنیم واقعا

        • دکتر شقایق درویشی
          دکتر شقایق درویشی آوریل 24, 2024 در 8:53 ب.ظ پاسخ

          سلام وقتتون بخیر باید دلایل و شرایط بررسی بشه و تست های مختلفی صورت بگیره و یک مشاوره برای همجین تصمیمی گاها کافی نیست

  18. Avatar
    سمانه عبادی آوریل 20, 2021 در 2:07 ب.ظ پاسخ

    سلام
    مدتی هست با آقایی باهم در ارتباط هستیم و تصمیم به ازدواج داریم و تاالان مساله خاصی بینمون نبوده که مشکل ساز بشه ولی مساله ای که هست و منو نگران میکنه اختلاف سنی هست که داریم و من از ایشون بزرگتر هستم و از نظرم زیاده
    آیا این مساله در آینده مشکل ایجاد میکنه ؟
    یا اینکه اصلا همچین ازدواجی میتونه درست باشه
    و نیاز به مشاوره هست؟
    خیلی ممنون

  19. Avatar
    مهدیه آوریل 24, 2021 در 12:37 ب.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر من یکی دو ماهی میشه یه خواستگار برام اومده مورد خیلی خوبیه هم کارش ، اخلاقش ، موقعیت اجتماعیش و….. من دو تا شرط قبل از ازدواج داشتم این بوده که اول باید چند وقت با هم نامزد باشیم تا درباره اخلاق و رفتار همدیگه آشنا بشیم تا بعد ازدواج پشیمانی پیش نیاد و کار به طلاق منجر نشه یکی از شرتای دیگرم اینه که باید مشاور قبل ازدواج بریم ولی چون کارشون در کاشمر شهرمون نیست نمیتونن با من تشریف بیارن
    فوق العاده مرد احساسیه
    تو این چند مدت هم که با ایشون در تماس بودم به همه رفتارشان آگاه شدم و میدونم که به درد همدیگه میخوریم
    ولی مشکلی که این وسط هست اینه که تمام خانوادم راضی هستن ولی خودم به این اعتقاد دارم که عشق از همه چیز مهم تره حتی اگه مرد آینده ت یه مرد کامل از نظر اخلاق باشه و در آمد کمی داشته باشه الآنم بین دو راهی گیر کردم واقعا نمی‌دونم چه تصمیمی باید بگیرم
    و اینم بگم که وابسته شدم و خیلی حس کمی نسبت بهش دارم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی می 7, 2021 در 4:58 ب.ظ پاسخ

      سلام مهدیه عزیز
      اگر مشکلی با رفت و آمد دارید میتونید از مشاوره ازدواج تلفنی و انلاین استفاده کنید.
      و حرف شما هم کاملا منطقیه و بهتر است قبل از تصمیم به ازدواج کاملا از طرف مقابل شناخت داشته باشید.

  20. Avatar
    فرامرزغفوری می 1, 2021 در 12:09 ق.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیرمن ۲۰سال سنمه الان حدود۳سال هستش بایع دختردرارتباطیم من خودم روستایی هستم ولی دختره شهرستانی هستش ازلحاظ وضع مالی وزندگی باهم هیچ فرقی نمی کنیم فقط تنهاترس من اینه که شایدازدواج کنیم به خاطراینکه من روستایی هستیم نتونیم زندگی کنیم ولی دختره راضی هستش که هرجامن باشم باهام زندگی کنه میشه راهنمایی کنین ممنون

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی می 7, 2021 در 4:56 ب.ظ پاسخ

      سلام فرامرز عزیز امیدوارم که حالت خوب باشه .
      توی این وضعیت باید ببنید که ایا پارتنرتون رضایت کامل داره برای این سبک از زندگی و یا از زندگی یا صرفا بخاطر علاقه اش به شما داره این کار را میکنه و بعد از ان شرایط خانواده هاتون است که باید بررسی بشه

      • Avatar
        Mehran جولای 18, 2021 در 1:56 ق.ظ پاسخ

        درود بر شما خانم دکتر مهران هستم و 33 ساله ، من یک بار با دختری که پنج سال از خودم کوچک تر بود ازدواج کردم و بعد از شش سال جدا شدم ، در حال حاظر سه سال هست که مجردم و در این سه سال علاقم به سمت خانمهای بزرگتر خیلی زیاد شده طوری که یه رابطه با خانمی که پنج سال از خودم بزرگتر بود داشتم و به رابطه هم با خانمی که ده سال از خودم بزرگتر بود ، و کلا در زمینه انتخاب همسر ایده آل سر در گم هستم ، به نظرتون با چه کسی باید مشاوره کنم ، با خودتون ؟؟؟؟

        • دکتر شقایق درویشی
          دکتر شقایق درویشی جولای 18, 2021 در 4:05 ب.ظ پاسخ

          سلام و وقت بخیر
          با کلینیک تماس بگیرید کامل راهنمایی تون میکنن.

  21. Avatar
    مهسا می 8, 2021 در 12:56 ب.ظ پاسخ

    سلام
    من ۳۶ سال سن دارم، حدود ۸ ماه هست که با شخصی که ۱۳ سال از خودم بزرگتر هست نامزد هستم، از نظر اعتقادات مذهبی و سیاسی باهم اختلاف نظر جدی داریم، من سعی می کنم این تفاوت رو نادیده بگیرم و به دیگر جنبه های مثبت رابطمون بپردازم، اما گاهی این موضوع موجب آزار هردومون میشه. می خواستم راهنمایی بفرمایید اختلاف در این موضوع می تونه جوانب مثبت رابطه رو تحت تاثیر قرار بده؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 11:25 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      بله میتونه تحت تاثیر قرار بده.
      تنهافاکتور اختلاف نیست ولی بی تاثیر هم نیست.
      ما تفاوت ها رو نادیده نمیگیریم بلکه بررسی دقیق تری میکنیم.
      در خدمتتون هستم.

  22. Avatar
    محمد می 21, 2021 در 12:53 ق.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشین
    منو دختر داییم همدیگرو ۹ساله میخواییم و با هم هستیم خانواده من راضی هستن و همه جوره پشتمون هستن ما یه خانواده از طبقه تقریبا متوسط هستیم
    داییم خیلی مخالفت میکنه با اینکه با هم هستیم زن داییمم همینطور
    دختر داییم کلا از گفتن به پدر مادرش ترس داره که منو میخواد
    چیکار باید کنیم که بتونه با خانواده اش صحبت کنه
    من واقعا دیگه بریدم از بلاتکلیفی

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 11:38 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      باید علت مخالفت ها بررسی بشه
      پیشنهاد میکنم از یک روانشناس کمک بگیرید .

  23. Avatar
    سارا می 22, 2021 در 5:42 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من دختر ۲۵ ساله هستم و با پسری در ارتباطم که ۱۰ سال از من بزرگتره اما با وجود اینا ما خیلی همو درک میکنیم و اصلا مشکلی نداریم و قصد ازدواج داریم خانواده هام در جریانن سوال من این هست که کلا اختلاف سنی ۱۰ سال زیاد و به مشکل میخوریم ؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 11:46 ب.ظ پاسخ

      سلام
      بهتر هستش موضوعات و از جمله فاکتور سن در جلسه مشاوره پیش از ازدواج بررسی بشود.

  24. Avatar
    niyayesh می 28, 2021 در 9:01 ق.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشی
    دختری 15 ساله هستم.و عاشق کسی هستم که سنشون از من خیلی بزرگ تر 31 سالشون هست. تقریبا داره 1 سالی میشه که من با این شون هستم
    من مشکلات خانوادگی زیادی داشتم. در سن 5 سالگی پدر مادرم از هم جدا شدن و در سن 8 سالگی مادرم ازدواج مجدد کردن و من پیش مادر مامانم زندگی کردم و تا به این سن پدرمو ندیم.
    الان میخوام با این آقا ازدواج کنم ولی خانواده طرف مادریم مخالف هستن ولی خانواده طرف پدریم موافق هستم و میگن میتونم یک زندگی رو اداره کنم.
    میشه بگید من چه کار کنم؟؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 11:45 ب.ظ پاسخ

      سلام
      فاصله سنی زیاد هستش
      و
      سن ۱۵ سالگی برای ازدواج زود هستش.
      مشاوره پیش از ازدواج رو حتما براتون توصیه میکنم.

  25. Avatar
    ساحل می 29, 2021 در 12:34 ق.ظ پاسخ

    سلام من دختری ۲۹ساله هستم و یه خواستگار ۳ماه دارم ۳۷سالش از نظر اخلاقی و سالم بودن اینا خیلی خوبه هیچ مشکلی نداره و همدیگر خیلی دوست داریم وقتی کنار هم هستیم ارامش داریم خوب روز اول که واسه اشنایی امد کار نداشت ولی قبلا همه کاری انجام داده بود و از نظر خانوادگی هم‌خیلی خوبه و خوب الان نزدیک به ۱۰روز کار پرورش قارچ شروع کرده فقط این وسط از همون روز اول مامان من همش بهانه میاوردن ولی هیچ ایرادی واسه پسر نمیتونن بزارن ولی یه سری بهانع ها الکی میارن میگن این پسر خسیسه این پسر نمیتونه تورو خوشبخت کنه چون قبلا تو زندگیشون مامانم اینا سختی کشیدن الان هم مثل قدیم فکر میکنن پسر واسه من روز تولدشون خوب تولد گرفتن همین خودمون چندنفر بودیم ولی باز سوپرایز کرد ولی همین به چشمش نمیاد روانیم کرده نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین چون من کرمان هستم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 11:36 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      پیشنهاد من شرکت در جلسه مشاوره همراه با مادر محترمتون هستش.
      و همچنین جلسه مشاوره پیش از ازدواج به همراه خواستگارتون.

  26. Avatar
    فاطمه ژوئن 1, 2021 در 2:52 ب.ظ پاسخ

    سلام دختری 20ساله هستم که در شهری زندگی میکنم که اگه دختر به 25سالگی برسد وازدواج نکرده باشد مردم هزار تا حرف پشت سرش میزنن یا واسش دلسوزی میکنن انگار از دید این مردم یک زن نمیتونه تنها زندگی کنه من دوست ندارم ازدواج کنم از پسران متنفرم کاش وجود نداشتن همش به فکر خودشون هستن

  27. Avatar
    مهدی ژوئن 3, 2021 در 1:38 ق.ظ پاسخ

    سلام و عرض ادب امیدوارم حالتون خوب باشه
    بنده سوال هایی دارم در مورد راه حل های قبل ازدواج
    ۱- دختر به پسر شک داره آیا میتونه زندگی کنه؟ وبالعکس؟
    ۲- اختلاف سنی (دختر یکسال از پسر بزرگتر باشد؟)
    ۳- اختلاف نظر و اخلاق بین دختر و پسر آیا منجرب به جدایی میشود؟
    ۴- آیا انتقاد کردن پسر یا دختر و حرف زدن با نفر سوم تا بتواند مشکلاتی رو حل کند درسته؟
    ۵- بروز مشکلات لج بازی قبل از ازدواج میتوان اصلاح کرد؟
    اگر هم تونستید یه وقت میخواستم برای ۱۷ خرداد یا ۱۸ خرداد.
    سپاس

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژوئن 3, 2021 در 2:24 ب.ظ پاسخ

      سلام وقت بخیر
      سوالات شما حداقل یک جلسه درمانی احتیاج داره
      لطفا با شماره کلینیک تماس بگیرید منشی راهنمایی میکنن.
      موفق باشید

  28. Avatar
    زهرا ژوئن 4, 2021 در 7:57 ب.ظ پاسخ

    سلام
    من به تازگی با کسی ک پنج سال علاقه داشتم بش جدا شدم و ۱۷ سالمه اون پسره اصلا بهم نمیومد و الان تصمیم دارم با یه کیس خوب یه زندگی تازه تری شروع کنم به نظرتون شرایط من درسته یا ن ؟

  29. Avatar
    سوگل ژوئن 7, 2021 در 5:24 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من به مدت 8 ماه هستش به دانشگاه یاسوج رفتم و چهار ماه به صورت انلاین درس خوندم در این مدت برای مسائل درسی از یک پسر کوک میگرفتم و خیلی پسر مودب و باشخصیتی بودو به من کمک میکرد الان ترم دوم به دانشگاه شیراز اومدم هنوز هم اون پسر از من کمک میگیره و هم من از ایشون در دو هفته قبل این پسر به من پیشنهاد ازدواج داد و من خیلی جدی گفتم حرفش نزدید گفتن من به طور واقعی عاشق شما هستم و اصلا از روی هوس نیست
    گفتم رسمی اقدام کنبد گفتن فعلا شرایط خونه و شغل ندارم ممکن سه سال طول بکشه تا من لیسانس بگیرم و شغل پیدا کنم بعد از 3 سال حتما به خواستگاری شما میایم و بخاطر من صبر کنید و روز به روز هم پسر بیشتر به من وابسته میشه منم واقعا رفتارش دوست دارم و تمام ملاک هایی که میخوام دارن خودم 20 سال پسر 23 … من برای اولین بار عاشق شدم و اصلا هیچی واقعا نمی دونستم واقعا هم اون من دوست الان هم من ایشون رو
    فقط مونده ام چه کمک واقعا ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 16, 2021 در 6:04 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      عزیزم برای ازدواج خیلی از ملاک ها باید در نظر گرفته بشه
      حتمادر شهر خودتون با یک مشاور مسائل رو مطرح کنید تا بتونن به درستی راهنمایی داشته باشن.

  30. Avatar
    نگار ژوئن 7, 2021 در 10:01 ب.ظ پاسخ

    سلام
    من ۳۲سال سن دارم خواستگاری دارم تقریبا ۵ سال ازمن کوچکتر هستن و ایشون دیابت وابسته به انسولین دارن میشه نظرتون را بگید و منو راهنمایی کنید

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 3, 2021 در 9:25 ب.ظ پاسخ

      سلام وقت بخیر
      من شمارو دعوت میکنم حتما از یک روانشناس برای مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  31. Avatar
    فاطمه ژوئن 22, 2021 در 2:24 ق.ظ پاسخ

    سلام میخاستم بپرسم برای جلسه اول مشاوره ازدواج بهتره که تنهایی برم یا دوتایی؟!

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 3, 2021 در 9:18 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      اگر طرف مقابل برای حضور در جلسات تمایل دارن دو نفر تشریف بیارید.

  32. Avatar
    الهه صبری ژوئن 22, 2021 در 2:26 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من جدا شدم و یک دختر 13 ساله دارم دو سالی هست که با یک پسری اشنا شدم که 8 سال از من کوچکتره، الان قصد ازدواج داریم، آیا اینکه ایشون از من کوچکترن مشکل ساز نمیشه؟ مساله ازدواج از سوی ایشون مطرح شد و اصلا با سن مشکلی ندارن ایشون.

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 3, 2021 در 9:22 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      یکی از مواردی که در مشاوره پیش از ازدواج مورد بررسی قرار میگیره فاکتور سن هستش، با توجه به توضیحات شما و اینکه اقا 8 سال از شما کوچکتر هستش در یک جمله بخوام پاسخ بدم توصیه نمیشه.

      • Avatar
        ریحانه آگوست 12, 2022 در 8:55 ب.ظ پاسخ

        سلام وقت بخیر من دختر 21ساله هستم
        با یک فرد 7ساله تو رابطه هستم اما ما شیعه و ایشون سنی هستند پدرم با این جریان مشکل داره
        و میگه کورد هستن قبول ندارم افراد کورد رو و سنی هستند
        مادر هم میگه دختر به راه دور نمیدم ایشون سنندج هستند و من تهران
        اما خودم عاشقشم نمیتونم به راحتی از عشقم بگذرم همو خیلی دوست داریم به نظر شما چیکار کنم واقعا ناراحتم سر این جریان ها

  33. Avatar
    مینا جولای 5, 2021 در 3:24 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من دختری ۱۸ساله ام که یه مورد اومده خواستگاریم که اون مرد۳۳سالشه من ازهمه لحاظ اون مردو قبول دارم آیاتفاوت سنی ما باعث مشکل درازدواجمون میشه؟

  34. Avatar
    سیتا جولای 5, 2021 در 3:24 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من دختری ۱۸ساله ام که یه مورد اومده خواستگاریم که اون مرد۳۳سالشه من ازهمه لحاظ اون مردو قبول دارم آیاتفاوت سنی ما باعث مشکل درازدواجمون میشه؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 7, 2021 در 2:45 ب.ظ پاسخ

      سلام وقت بخیر
      در کامنت های قبلی در این زمینه توضیح داده شده.
      لطفا پاسخ های قبلی رو مشاهده کنید.

  35. Avatar
    مائده جولای 5, 2021 در 5:18 ب.ظ پاسخ

    سلام خوب هستید من میخواستم ببینم باید چه ملاک ها ویژگی هایی در دو طرف باشه که در آینده دچار مشکل نشوند من با نامزدم به صورت سنتی بوده و هیچ شناختی نداریم از هم میشه یکم راهنمایی کنید من چطور بتونم بفهمم ک منو این آقا میتونیم کنار هم بمونیم یا نه ممنون میشم جواب بدید.

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 7, 2021 در 2:47 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      من شما رو به 3 الی 5 جلسه مشاوره پیش از ازدواج زیر نظر یک روانشناس در شهر خودتون دعوت میکنم.

      • Avatar
        محمد جولای 9, 2021 در 9:45 ب.ظ پاسخ

        سلام من میخواستم بهم یه وقت حصوری یا انلاین بهم بدید خیلی به کمک نیاز دارم

        • دکتر شقایق درویشی
          دکتر شقایق درویشی جولای 13, 2021 در 3:54 ب.ظ پاسخ

          سلام وقت شما بخیر
          با شماره کلینیک تماس بگیرید راهنمایی میکنن.
          02188217088

  36. Avatar
    ماعی جولای 5, 2021 در 5:55 ب.ظ پاسخ

    سلام منو نامزدم از نظر عقاید مذهبی خیلی باهم اختلاف داریم میشه یکم راهنمایی کنید ایشون خیلی مذهبی هستند اما من واقعا حجاب و این چیزا برام مهم نیست واقعا شدید ب مشکل خوردیم بعد ۴ ماه

  37. Avatar
    مهدی جولای 5, 2021 در 7:10 ب.ظ پاسخ

    سلام.من پسری ۲۹ ساله هستم.حدود دوماهه که با دختری ۲۳ ساله از طرف یکی از همسایگان آشنا شدم.تقریبا در اکثر موارد تو این مدت تفاهم داریم ولی به دلیل اینکه ایشون حدود یسال و نیم پیش یه نامزدی ناموفق داشتن بعد از حدود ۳ هفته از رابطمون استخاره گرفتن و استخارشون بد اومد.منو ایشون هم دیگرو دوست داریم ولی ایشون به دلیل استخارشون نسبت به ادامه رابطه دودل هستن و سعی دارن رابطه رو تموم کنن‌.حتی به منم پیشنهاد استخاره دادن و منم استخاره گرفتم و استخاره من خوب دراومد.ولی باز هم ایشون دو دل هستن و راضی نمیشن که حتی در جلسات مشاوره شرکت کنیم.

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 16, 2021 در 5:42 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      اگر ایشون تمایلی برای شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج ندارن پیشنهاد میکنم شما به صورت فردی از کمک یک روانشناس استفاده کنید

  38. Avatar
    رویا آگوست 19, 2021 در 12:40 ق.ظ پاسخ

    سلام.سوالی داشتم.من۲۰سالم هست و با پسری ۲۱ ساله که میشه گفت چندسالی میشناسمش میخوایم یه رابطه جدی رو شروع کنیم و اگه شرایط موافق بود به ازدواج ختم بشه.ولی نمیدونیم مناسب هم هستیم یانه.چون جفتمون بچه طلاق هستیم خیلی بلد نیستیم محبت کنیم و کم و کاستی داریم.ولی از خیلی جهات بسیار شبیه هم هستیم.از طرفیم نمیخوایم وقتمونو برای چیزی که اینده نداره تلف کنیم.بنظر شما نیاز به مشاوره داریم؟میتونه کمک کننده باشه با توجه به وضعیت ما؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 16, 2021 در 5:52 ب.ظ پاسخ

      سلام
      با توجه به اینکه دچار سردرگمی شدید حتما مشاور میتونه کمک کننده باشه
      حتما از راهنمایی یک مشاور استفاده کنید.

  39. Avatar
    سوفیا سپتامبر 28, 2021 در 6:30 ق.ظ پاسخ

    سلام من و فرد مورد نظرم ۴ ساله دوستیم و همو به خوبی میشناسیم و از انتخاب هم مطمعنیم. اما نگران مساعلی که در جلسات خواستگاری و توافقات خانواده ها در مورد مراسم و اداب و رسوم و شرایط ضمن عقد هستیم و نمیدونم چطور از بروز مشکل و ناراحتی جلوگیری کنم. چه تصمیمی بگیرم و چیکار کنم که کسی ناراحت نشه و مانع ازدواجمون نشه. ایا مشاوره قبل از ازدواج کمک کننده هست؟ دوست ندارم رابطه م دیگر وارد چالش بشه اصلا

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 16, 2021 در 5:31 ب.ظ پاسخ

      سلام
      قطعا مشاوره پیش از ازدواج میتونه گذر این چالش ها رو براتون راحت تر کنه و مسائل به خوبی حل بشه

      • Avatar
        محمد جولای 9, 2023 در 5:47 ب.ظ پاسخ

        سلام
        من یک ساله با یه دختری آشنا شدم که از من 2 سال بزرگتره
        من خیلی مهربونم باهاش اما همیشه سر موضوعات الکی قهر میکنه
        هرکاری هم میکنم آشتی نمیکنه
        هم قهر بودنش به من آسیب میزنه هم قطع رابطه
        نمیدونم چیکار کنم واقعا دوستش دارم

  40. Avatar
    ز ص اکتبر 1, 2021 در 3:19 ب.ظ پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    دختری 35 ساله هستم دو سال پیش خواستگاری داشتم یکسال از خودم بزرگتر و آشنایی به روش سنتی و هر دو مقید و مذهبی..پس از دو جلسه صحبت و توافق اولیه پس از سه ماه وقفه از طرف آقا دوباره پس از یک جلسه صحبت ایشون اعتقاد به استخاره داشتند و پس از یکماه و نیم تماس گرفتند و گفتند بد اومده و تموم شد تا یکسال و هشت ماه بعد که دوباره تماس گرفتند و من با ایشون صحبت کردم برای توضیح خواستن از ایشون به خاطر برگشتن دوباره شون…و بعد پیشنهاد مشاوره دادم که قبول کردند و باهم تست نئو و یه تست دیگه دادیم ولی برای گرفتن جواب و رفتن پیش مشاور امروز و فردا کردند و همینجور عقب انداختند تا اینکه من خودم تنها رفتم جواب تستو گرفتم و مادرشون تماس گرفتند و گفتند اینا دنبال پول هستند و این دوتا خودشون باید با هم صحبت کنند و تصمیم بگیرند و در آخر گفتند بعد از ماه صفر تماس میگیرند.الان من مستأصل هستم چه کنم و چه واکنشی در صورت تماسشون داشته باشم….نظر شما درباره ادامه این ارتباط چی هست؟….ببخشید طولانی شد…سپاسگزارم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 16, 2021 در 5:35 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      حتما جلسات مشاوره رو ادامه بدید و از راهنمایی های روانشناس و مشاور پیش از ازدواج برای حل مسائل مختلف استفاده کنید.

  41. Avatar
    abolfazl اکتبر 28, 2021 در 8:15 ب.ظ پاسخ

    سلام من با یه دختر در ارتباطم تقریبا ۶ ماه هست خانواده من راضی هستن ولی اون میگه میترسم به خانوادم بگم به دلیل این که ۱۴ سالشه و میگه هنوز کوچیک هستم بنظر شما چیکار کنم منم ترس از دست دادن شو دارم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 16, 2021 در 5:24 ب.ظ پاسخ

      سلام
      برای ازدواج خیلی از مسائل نیاز به بررسی و صحبت داره
      که یکی از مهم ترین اونها سن هستش
      و شما سن خودتون رو هم نگفتید
      حتما از یک روانشناس برای مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  42. Avatar
    سحر نوامبر 2, 2021 در 3:02 ب.ظ پاسخ

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من ۲۸ ساله هستم و از طریق اینترنت با یک آقای ۳۵ ساله آشنا شدم برای ازدواج اما ایشون ی شهر دیگه هستن و من یک شهر دیگه .این آقا از لحاظ احساساتی خیلی لطمه خورده و حتی دست به خود کشی هم زده آیا اصلا صلاح هست برای ازدواج با این آقا چون خیلی حساس و شکننده شده

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 16, 2021 در 5:13 ب.ظ پاسخ

      سلام
      اشنا شدن از طریق فضای مجازی و لطمه خوردن اقا و اقدام به خودکشی ایشون مسئله هایی هستش که باید به طور جامع و کامل بررسی بشه
      حتما از یک مشاور در شهر خودتون کمک بگیرید.

  43. Avatar
    فاطمه غلامی نوامبر 12, 2021 در 3:12 ب.ظ پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر من یک مشاوره آنلاین می خواستم ازتون.
    من دختری ۲۳ساله با مدرک دیپلم هستم و دانشگاه نرفتم چون اعتقاد داشتم دانشگاه رفتن صرفا گرفتن مدرکه و هیچ فایده ای نداره.شاغل هم نیستم. من قدم ۱۷۰ هست و به همین دلیل یکی از ملاک هام برای ازدواج داشتن قد بلند طرف مقابل و هم شغل خوب هست.تابه حال خواستگارانی داشتم که از شغلشون راضی نبوده و همه رو رد کردم چون شغل دولتی‌ مد نظرم هست.و فکر میکنم چون مدرک تحصیلیم پایینه خواستگاران خوبی ندارم(منظور شغلشون هست)فکر می کنم همچین کیسی رو که من می خوام حالا حالا ها پیدا نمی‌کنم و سنم همینطور بالا میره و به قول معروف ترشیده می شوم احساس افسردگی و بد شانسی میکنم چون نه سرکار می تونم برم به خاطر پدرم که اجازه نمیده و نه مشغول به تحصیل هستم. حالا من از شما ۳تا سوال دارم .آیا ادامه تحصیل میتونه بهم کمک کنه که احساس افسردگی و به اصطلاح ترشیدگی نکنم؟
    دوم اینکه ادامه تحصیل میتونه موقعیت های ازدواجی بهتری(َشغل خوب) برای من فراهم کنه یا نه ربطی به تحصیلات نداره.
    سوم اینکه من به عنوان دختر دیپلمه توقع زیادی دارم که همسر آیندم شغل دولتی و خوبی داشته باشه؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 16, 2021 در 6:10 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      برای دریافت مشاوره ان لاین
      با شماره کلینیک
      02188217088
      و یا از طریق واتس اپ با شماره
      09382074868
      در ارتباط باشید.

  44. Avatar
    سونیا نوامبر 21, 2021 در 12:23 ب.ظ پاسخ

    سلام خانم دکتر
    وقتتون بخیر
    خیلی ممنونم بابت اطلاعاتی که به صورت کاملا دلسوزانه و بی دریغ در اختیار ما قرار میدین
    خانم دکتر جان تو مقاله فرمودید اختلافات شخصیتی، فرهنگی، قد، تحصیلات و مذهبی رو بررسی میکنید تو مشاوره هاتون. راستش من و پارتنرم کمی در اینکه از نظر جنسی با هم اوکی باشیم شک داریم. ایشون یک سری فانتزیهای عجیب غریب داره که برای من واقعا سخته درکش، تن دادن بش و اینکه بپذیرم همسرم اصلا چنین چیزایی تو ذهنش باشه. میخواستیم خدمتتون برسیم تا این موضوعات را بررسی کنید. آیا این امکان برای شما وجود داره یا ما باید به مشاور که تخصص جنسی داره مراجعه کنیم. و یک سوال هم اینکه آیا شما فقط کلینیک ونک تشریف دارید؟
    باز هم از شما متشکرم، پیشاپیش از راهنمایی های شما متشکرم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی نوامبر 27, 2021 در 12:05 ق.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      بله میتونید تشریف بیارید
      خانم درویشی سکس تراپ هم هستن و میتونن کمکتون کنن.
      بله ایشون فقط کلینیک ونک هستن
      برای اطلاعات بیشتر با شماره های
      02188217088
      09382074868
      در تماس باشید

  45. دکتر شقایق درویشی
    دکتر شقایق درویشی نوامبر 28, 2021 در 3:53 ق.ظ پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    بله امکان مشاوره از طریق واتس اپ هستش
    لطفا به شماره
    +989382074868
    از طریق واتس اپ پیام بدید
    منشی کامل راهنمایی تون میکنن

  46. Avatar
    Mosavi دسامبر 1, 2021 در 12:14 ب.ظ پاسخ

    سلام
    تو جلسات مشاوره قبل ازدواج هردو زوج باهم باید حضور داشته باشن
    میشه انفرادی باشه؟؟؟؟

  47. Avatar
    Mosavi دسامبر 1, 2021 در 12:14 ب.ظ پاسخ

    سلام
    تو جلسات مشاوره قبل ازدواج هردو زوج باهم باید حضور داشته باشن
    میشه انفرادی باشه؟؟؟؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 15, 2021 در 5:30 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      برای مشاوره پیش از ازدواج بهتر هستش که هر دو نفر شرکت کنن اگر طرف مقابل تمایل به شرکت در جلسات رو نداره
      شما میتونید خودتون تشریف ببرید و مسائل رو مطرح کنید که روانشناس مربوط مشاوره فردی رو در مورد ازدواج بدن و راهنمایی تون کنن.

  48. Avatar
    مهسا دسامبر 12, 2021 در 2:26 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    یه دختر 25 ساله هستم با یه آقای اشنا شدم برای ازدواج که 5 سال از من بزرگتره
    این آقا به دلایلی در کودکی تا جوانی شاهد دعوای های مکرر والدین شون بودن و اظهار میکنن کودکی نکردن
    ولی خودشون ادعا میکنن که به دلیل دیدن دعوای خانواده شون انقدر مراقب زندگی شون خواهد بود که دعوا به وجود نیاد یا اینکه سعی میکنن هیچ وقت تند خویی نکنن
    و از من میخوان که به کودک درون شون بها بدم
    میخوام بدونم امکانش هست این آقا در آینده به دلیل اینکه توی همچین خانواده ی بزرگ شدن بد رفتاری بکنن؟؟
    ممنون میشم راهنمایی م بکنید

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 14, 2021 در 9:09 ب.ظ پاسخ

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد من در درجه اول مراجعه به یک روانشناس هستش
      که بررسی بیشتر رو انجام بدن

  49. Avatar
    ر.ا دسامبر 28, 2021 در 8:18 ب.ظ پاسخ

    سلام. خانمی ۳۳ ساله هستم. حدود ۳ سال و نیم هست که با آقایی ۲۷ ساله آشنا شدم. البته به واسطه یک گروه علمی که در فضای مجازی بصورت مشترک عضو بودیم. بعد از حدود دو ماه ایشون به بنده پیشنها ازدواج دادن. اوایل من به خاطر اختلاف سنی و مذهبی که داشتیم خیلی تمایل به ازدواج با ایشون رو نداشتم. اما تو این چند سالی که گذشت کاملا نظرم تغییر کرد. ایشون من رو از نظر سیاسی در جبهه مخالف خودشون تصور می‌کنن که اصلا اینطور نیست. و من هر بار که اینو میگم، میگن که من حرف و رفتارم متفاوت هست. ضمنا از نظر مذهبی هم ایشون از من تعصب بیشتری نشون میدن. اما چیزی که هست اینه که ما واقعا به هم علاقه داریم. ایشون گفتن با چند مشاور حرف زدن و همگی نظر به این دادن که ازدواج نکنیم. البته هیچ کدوم از مشاوران محترم اصلا با من حرف نزدن. و فقط حرفای ایشون رو شنیدن. من از تفاوت‌هایی که داریم کاملا آگاهم. خواستم خدمتتون این سوال رو بپرسم که آیا راهی هست که بتونیم بعد از ازدواج این تعصبات رو کم و زندگیمون رو منطقی با هم پیش ببریم.
    الان به پیشنهاد همکاران محترمتون حدود ۳ هفته میشه که ایشون تصمیم گرفتن بخاطر ترس از آینده از هم جدا بشیم. اما وافعا هضم این قضیه برای من بسیار بسیار دشواره.
    لطفا ازتون خواهش می‌کنم اگه راهکاری دارین که کمک می‌کنه به ما از ما دریغ نکنید.
    سپاسگرارم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی دسامبر 30, 2021 در 5:44 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      پیشنهاد میشه که هر دو نفر از یک روانشناس و یا مشاور به صورت تخصصی بهره ببرید.
      و در جلسات مشترک به تفاوت هایی که وجود داره بیشتر بپردازید و نتیجه گیری کنید.

  50. Avatar
    فرشته ژانویه 5, 2022 در 12:01 ب.ظ پاسخ

    سلام خانم دکتر محترم باتشکر من دختری هستم 24سال دانشجوی ارشد کامپیوتر شهرستانی خواستگارم پسری 27 ساله دانشجوی دکترای حسابداری که کارهم میکنه تو تهران وپسره تقریبا هم شهری ام هست یعنی پدرش -خانواده طرفین راضی اند ووضع مالی پدر هم خوبه از نظر قد پسره 173 ومن 163س وقیافه پسره هم خوبه 2 جلسه باهم صحبت کردیم درخونه ما منتها برخورد پسره به دلم ننشسته اوپری مودب است وخانواده من وفایلم همه ازش تعریف میکنن خانواده میگن بیشتر تماس واتسابی وتلفنی داشته باشیم الان حدود یک هفته ای میشه باهم در ارتباطیم آیا ممکن من بهشه علاقمند شوم البته از نظر اعتقادی باهم مشکلی نداریم من یکمی درونگرا واون برونگراست ضمنا والدیمان میگویند چند ماه بما فرصت میدن باهم در ارتباط باشیم بنظر شما با اینکارا بهم علاقمند میشیم البته من یکم سختگیر وسردم در برخورد میشه راهنماییم کنید باسپاس مجدد

  51. Avatar
    فریبا ژانویه 10, 2022 در 9:59 ب.ظ پاسخ

    سلام
    چند روزی میشه که یکی از همکارهای آقا به واسطه یکی از همکارای دیگه اعلام کردن که قصد ازدواج دارن و خواستن جویا بشن که سن من چنده و….
    این آقا یه ازدواج ناموفق داشته که فقط شنیدم به دلیل بچه دارنشدن به طلاق منجر شده و اینکه ایشون متولد سال ۵۳ و من متولد سال ۶۹ هستم
    هر دو ارشد داریم
    وایشون کارمند رسمی بانک هستن و من نیروی جایگزینم
    اختلاق سنی که وجود داره و ازدواج ناموفق ایشون باعث شک و تردید بنده شده که آیا اجازه صحبت و آشنایی بدم یا خیر
    در مورد اختلاف سنی روانشناسان نظرات متفاوتی مطرح میکنن و این باعث سردرگمی من شده
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 11, 2022 در 6:23 ب.ظ پاسخ

      سلام عزیزم
      حتما از یک روانشناس کمک بگیرید
      مورد شما نیاز به بررسی های مختلف داره و شرح حال بیشتر

  52. Avatar
    الهه ژانویه 14, 2022 در 1:04 ب.ظ پاسخ

    سلام من دختر هستم و ۱۹ سالمه و یه مورد خیلی خوب که ۲۹ سالشه برام اومده ولی من نمیخوام ازدواج کنم و دیدم طرفم رو ولی آنچنان خوشم نیومده و نمیخوام ازدواج کنم چون طرحواره وابستگی دارم و وابسته هستم بنظر شما چیکار کنم که بعدا پشیمون نشم؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 9:00 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر قبل از ازدواج از مشاوره فردی و بعد از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  53. Avatar
    علی ژانویه 15, 2022 در 11:22 ق.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    پسر هستم و ۲۰سالمه. من و دختر خالم به همدیگه علاقه داریم ولی خب ایشون ۲/۵سال از من بزرگ تر هستن. امکان داره بخاطر سنمون در اینده به مشکل بخوریم؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:58 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات از جمله سن طرفین فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  54. Avatar
    ثریا فوریه 3, 2022 در 12:34 ق.ظ پاسخ

    سلام من دختری ۲۷ ساله با تیپ شخصیتی INFP هستم
    تقریبا ۴ سال پیش با یک آقایی به قصد ازدواج دوست شده بودیم ، من ایشون رو خیلی دوست داشتم ( در دوران دوستی رابطه‌ی جنسی داشتیم که اولین بار که این اتفاق افتاد من رضایت نداشتم ولی با توجه به تیپ شخصیتی که دارم نتونستم اعتراضی کنم و تظاهر به رضایت میکردم و این اتفاق هم بارها و بارها رخ داد و من همیشه عذاب وجدان داشتم بعد از رابطه)
    چند ماه پیش نامزد شدیم و متاسفانه عقد محضری هم شدیم
    من در این چند ماه با دیدن یکسری رفتارهای ایشون حسم نسبت بهش عوض شده.
    در حدی که تقریبا از ۶۰٪ راهی که اومدیم پشیمون هستم ولی نگران نگاه اطرافیانم هستم و واسم سخته هضمش…
    میخواستم بدونم آیا جلسات مشاوره میتونه روی اون ۶۰٪ تاثیری بذاره یا خیر؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:57 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر با توجه به اینکه عقد کردید از یک روانشناس و مشاور متخصص زوج درمانگر کمک بگیرید.

  55. Avatar
    مبینا فوریه 11, 2022 در 3:41 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    دختری ۱۶ ساله هستم و یک خواستگار ۲۵ ساله دارم
    و میخان بیان خواستگاری
    اولین خواستگارام هست و میترسم اگه قبول کنم شاید در آینده مورد بهتری برام بیاد نمدونم واقعاً چیکار کنم
    واقعاً دوستم داره و اجازه تحصیل هم میده

  56. Avatar
    زهره فوریه 20, 2022 در 2:28 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید، سن من 35 سال هستش، به مدت یک ماه هست شخصی را به من معرفی کردن، الان به دو دفعه با ایشون بیرون رفتم، برای مشاوره گرفتن، چه زمانی باید مراجعه کنیم؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 20, 2023 در 9:06 ب.ظ پاسخ

      سلام وقت بخیر
      برای راهنمایی درباره چگونگی ارتباط از همین الان به بعد می تونید از یک روانشناس کمک بگیرید.

  57. Avatar
    پروین فوریه 20, 2022 در 2:32 ب.ظ پاسخ

    خسته نباشید، اگر شخصی نقص جسمانی دارد که قابل مشاهده نباشد، باید چه زمانی به شخص مقابل گفته شود؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:49 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید زمان مناسب رو با توجه به مسائل عنوان میکنن.

  58. Avatar
    ندا مارس 12, 2022 در 3:52 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من چندی وقتی هست با یک اقایی اشنا شدم. که ایشون به لحاظ اخلاقی ادم فوق العاده ای ان. همدیگه رو واقعا دوست داریم. بهم علاقه داریم. قراره به کم بیشتر اشنا بشیم که بعد ایشون با خانواده بیان خواستگاری ایشالا. فقط من یه مشکل دارم. اونم اینکه من دکترا هستم، از یک داتشگاه خارجی و ایشون لیسانس دانشگاه ازاد. الان هم کارمند فرودگاه هستن. ولی قرار هست که برای ادامه زندگی و کار ایشون هم بیان خارج از کشور و ایشالا اونجا ادامه تحصیل بدن. من فقط مشکلم اینه که الان ، در حال حاضر، در زمان کنونی این اختلاف رو با هم داریم، هر کی بشنوه من میخوام با ایشون ازدواج کنم طعنه و کنایه بزنن. ایشون بخاطر نداشتن پدر نتونستن ادامه تحصیل بدن و بار زندگی روی دوششون بود. ولی ایشالا جبران میکنن بعد از مهاجرت.
    خواستم بدونم این اختلاف سطح تحصیلی که الان داریم، واقعا چیز بدیه که ادم روش نشه بگه؟ 🙁
    ممنون میشم راهنماییم کنید. در ضمن من ایران نیستم. خارج از کشور هستم. تشکر

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:50 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.
      و این امکان وجود داره که به صورت ان لاین با روانشناسانان داخل ایران در ارتباط باشید.

  59. Avatar
    محمود مارس 13, 2022 در 5:51 ب.ظ پاسخ

    سلام.
    بنده پسری خجالتی و ۳۱ساله هستم و مدتی هست در محل کار از خانمی خوسم اومده که ۲سال از من بزرگتر هست.
    احتمال میدم که خودش ندونه که دوستش دارم.
    معیارهایی بنده دارم که آنها را در آن خانم دبدم.
    حقیقتش جرئت نمیکنم به خانواده بگم. چرا که طبق تجربه میدونم که بدجور مخالفت میکنن.
    نمیدونم چکار کنم واقعا
    اینکه واسطه ای بفرستم و به آن خانم بگه؟
    و یا اول با خانواده خودم مطرح کنم؟
    خودم فکر میکنم که بلوغ فکری،عاطفی، شخصیتی و… خیلی مهمه و طبق بررسی هام متوجه شدم اگر اختلاف سن معکوس در حد ۲ ۳ سال باشه خیلی مشکل نداره. ولی خانوادم میدونم که اینو قبول ندارن.
    و یا همکاری را واسطه کنم که به آن.خانم بگه؟
    به نظرتون خودم اول به اون خانم بگم و موضوع رو بهشون بگم؟(هر دو نیمه مذهبی هستیم).
    قصد دارم که پیش مشاور هم برم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید که راهکار صحیحی رو اتخاذ کنم. ممنون.

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:48 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج که خودتون هم تمایل به رفتن دارید کمک بگیرید.

  60. Avatar
    رضا مارس 15, 2022 در 9:00 ب.ظ پاسخ

    سلام میخاستم بدونم اختلاف سنی 15سال مشکلی به وجود میاد ما هردو عاشق همیم نمیدونم چکار کنم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:47 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات از جمله سن فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  61. Avatar
    پری آوریل 14, 2022 در 4:01 ق.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    ما هشت ماهه دوستیم دعوا زیاد داریم هر دوسه روز دعوا داریم ولی یک روز طول نمیکشه حلش میکنیم…دوتامون هم حرف همو زمین نمیندازیم …
    من هیجده سالمه ایشون بیستو یک….
    تصمیم ازدواجمون جدیه
    ولی خانواده ایشون(آقا)گفتن حتما بریم مشاور بخاطر دعوا که مشاور بگه به درد هم میخوریم یانه
    میشه راهنماییمون کنید…

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:46 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  62. Avatar
    هانیه آوریل 14, 2022 در 4:46 ب.ظ پاسخ

    سلام من چند وقتیه به خاستگاری کاملا سنتی یکی از آشناهامون جواب مثبت دادم ولی میشه گفت چیزی از نامزدم نمیدونم مثلا نمیدونم دقیق چند سالشه درست حسابی ندیدمش، اونم همینطور…
    قرار گذاشتن بعد عیدفطر عروسیمونو بگیرن من در دو مقطع درحال تحصیلم، بعد ازدواجم احتمالا باید با مادرشوهر زندگی. کنم خلاصه که از الان استرس همه چیو دارم میشه یکم دلداریم بدین؟
    میدونم شرح حرفام ی جوریه که تهش میرسه «خب به مشاور چه…!» ولی گفتم اینجا حرفامو بزنم
    با کس دیگه ای. نمیتونم درمیون بزازم…

  63. Avatar
    مهدی آوریل 18, 2022 در 1:44 ق.ظ پاسخ

    سلام خدمت شما مم یه پسرهه ۲۴ ساله ای هستم که در رابطه ای عاشقانه با یه دخترهه ۲۰ ساله بودم به مدت ۳ سال که عشق بینمون هم دو طرفه بود و من به خواستگاری دخترهه رفتم اما متاسفانه پدر دخترهه به شدت مخالفت کرد باید بگم که دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و کار ثابت آنچنانی هم ندارم و پدرهه هم برای اینکه در ظاهر نشان بده که مسله مالی برایش مهم نیست ایرادهای بنی اسرائیلی می آورد مثلا یکی از اقوام دور خانواده مادریم سه همسر دارهه و ازدواج با من اصلا درست نیست درضمن متوجه شدم پدرهه کسی رو زیر نظر داشته که با دخترش ازدواج کنه الان هم من ماندمو این دلشکستگی ممنون میشم من رو راهنمایی کنید که برای فراموشی این عشق چکار کنم

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:52 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      حتما برای کمک از روانشناس و مشاور متخصص کمک بگیرید.

  64. Avatar
    Saiideh آوریل 18, 2022 در 3:58 ب.ظ پاسخ

    سلام من هشت ماهه ک عقد کردم چن روز دیگه عروسیمه خانوادم میگن پسر خوبی نیست و اخلاقش به ما نمیخوره الان چن روزه گیر دادن طلاقتو ازش میگیریم ولی با من خیلی خوبه هم دیگرو میخایم حاظریم برای همدیگه هرکاری بکنیم میشه راهنماییم کنید

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:55 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  65. Avatar
    هانیه آوریل 27, 2022 در 9:04 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشیدیکسالی هست ک پسرهمسایمون برای خاستگاری هی میان ومن فقط به خاطرسنمون خییلی میترسم وخانواده ها کاملاراضی هستن ولی اخه من ۱۷سالمه واون اقا۲۸ به نظرتون این ازدواج درست است وصورت میگیرد؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:46 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  66. Avatar
    زهرا آوریل 28, 2022 در 2:39 ق.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    من دختری ۱۷ ۱۸ ساله ۷هستم که به تازگی با یه نفر آشنا شدیم و من میترسم در آینده آدمی که من میخوام نباشه یا خود واقعی یا حقیقی اش مورد پسند من نباشد ،به نظرتون بهترین کار چیه و چه معیارهایی و چه صحبت هایی باید انجام بشه،ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی می 1, 2022 در 3:57 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      به شما پیشنهاد میکنم حتما از یک مشاور و روانشناس در کنار خودتون بهره ببرید که در تمامی مراحل بتونن کمکتون کنن

  67. Avatar
    سما آوریل 30, 2022 در 1:32 ق.ظ پاسخ

    سلام وقت شما بخیر من یک خواستگاری دارم که در کل آدم نرمالیه و شرایطش رو میتونم قبول کنم ولی یک مسئله ای هست و اون اینه که یکی از برادرای ایشون فوت شدن و دو تا دختر دارن که18سالشونه این آقا بیشتر حمایتشون میکنه و خیلیم روشون حساسه به نظرتون این تاثیری روی زندگی ما میتونه بذاره.

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:46 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  68. Avatar
    Sahel می 2, 2022 در 2:14 ب.ظ پاسخ

    سلام من24 دوساله که با یه پسری28ساله آشنا شدم و اون طرف از اولش بهم گفت که ده سال پیش اعتیاد داشته و ترک کرده و درس خونده و دوساله تونظام کار میکنه من اولش گفتم گذشته اس مهم نیست اما بعد چند ماه دچار تردید شدم گفتم نکنه بعدها تو زندگی دوباره برگرده سمت مواد چند بار رابطمون رو قطع کردم بعد یه ماه دوماه بعد برگشتم بهش و علتشو بهش گفتم به خاطر گذشته اش ترکش کردم
    به نظرتون من باید چیکار کنم از کجا بفهمم اون داره راس میگه واینکه چه تضمینی هست دوباره برنگرده واون چند بار گفته من اصلا خوشم نمیاد دیگه از مواد و جز نابودی چیزی نداره حتی گفته تو محضر تعهد میده بعدها به نظرتون چه طور من ازش مطمئن بشم چطوری بفهمم واقعا اراده اش رو داره؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:45 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  69. Avatar
    Ati می 3, 2022 در 3:50 ب.ظ پاسخ

    سلام من 24سالمه دوساله با یه اقایی 28ساله به صورت مجازی اولش آشنا شدم و بعد از یک ماه بهم گفت ده سال پیش اعتیاد داشته به مدت دو سال و نیم و ده ساله که ترک کرده و دانشگاه رفته و رتبه دورقمی شده و مهندسی مکانیک دانشگاه دولتی رفته و متحول شده من اولش گفتم خب گذشته ها گذشته و لی بعد چند ماه من دچار تردید شدم چون اون هنوز روزی دوسه تا سیگار هم میکشید و این منو نگران میکرد که نکنه در آینده دوباره به مواد برگرده و مشکل اینکه ما از هم دوریم و تنها من دوبار تا حالا حضوری دیدمشو قصد داشت بیاد شهری که من هستم و کار کنه و بعد خانوادمون رو در جریان بزاریم ولی من تردید دارم نمی‌دونم باید چیکار کنم اعتماد میشه کرد یانه؟؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:45 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  70. Avatar
    Ati می 4, 2022 در 1:33 ق.ظ پاسخ

    سلام من چند بار پیام دادم جواب منو ندادین ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 22, 2023 در 8:44 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      قطعا برای مشاوره پیش از ازدواج خیلی از مسائل و مشکلات و موضوعات فابل بررسی هستش و بدون بررسی همه جوانب جواب دادن به سوالات به صورت تک کلمه ایی کاملا غیر حرفه ایی و نادرست هستش.
      حتما برای راهنمایی بهتر از روانشناس و مشاور متخصص پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  71. Avatar
    h.n جولای 29, 2022 در 12:14 ق.ظ پاسخ

    سلام من الان ۲۶ سالمه با دختر دایم میخوام ازدواج کنم اوایل نامزدیمون با هم خوب بودیم خیلی خیلی حداقل روزی چند ساعت با هم حرف میزدیم واسه خودمون برنامه داشتم واسه زندگی الان چند وقته سرده شده باهام دو دقیقه نمیشه باهاش حرف زد میگه حوصله ندارم خسته ام نمیدونم چکار کنم فکر میکنم بی محلی میکنه واقعا نمیدونم چکار کنم

  72. Avatar
    محمدرضا آگوست 15, 2022 در 12:01 ق.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من مدتی هست با یه دختر خانومی اشناشدم و بهش علاقه مند شدم و بهم پیشنهاد مشاوره قبل ازدواج داده من کل ترسم از مشاوره اینه بگن بهم که ب درد هم نمی خوریم و ازدواج نکنیم باهم چی کار کنم که این استرس و ترس از من دور بشه حدود ۳۲ سالم هستش

  73. Avatar
    Hanieh آگوست 25, 2022 در 1:46 ق.ظ پاسخ

    سلام خست نه باشید آیا ۱۵سال تفاوت سنی مشکلی به وجود میاره

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 24, 2023 در 4:32 ب.ظ پاسخ

      سلام وقت بخیر
      حتما نیاز به بررسی برای هر دونفر هستش.
      برای راهنمایی بیشتر با کلینیک تماس بگیرید همکاران من در کلینیک راهنمایی تون میکنن
      02188217088

  74. Avatar
    mohamad سپتامبر 4, 2022 در 4:08 ب.ظ پاسخ

    من چند وقتی هستم به دختر عموم علاقه مندم و از من یه ذره بزگتره و خودش هم حسی نبت به من داره منتها من نمیتونم به کسی بگم و نمیدونم اول به کی بگم و احساس هم میکنم نمیتنم بیشتر از این مخفی نگهش دارم ؟!

    • Avatar
      رضا دسامبر 3, 2022 در 1:46 ق.ظ پاسخ

      سلام مدتبه با یک دختر آشنا شدم ۲سال از من بزرگ تره اول اینه خواستم نظرتون درباره این بپرسم
      دوم این که بنده خدا از مان دبیرستان قرص میخوره برای افسردگی خواستم کمکم کنید

      • دکتر شقایق درویشی
        دکتر شقایق درویشی ژانویه 24, 2023 در 4:08 ب.ظ پاسخ

        سلام
        وقت بخیر
        دو موضوعی هستش که حتما باید بررسی کامل بشه و حتما از یک روانشناس در شهر خودتون کمک بگیرید
        برای راهنمایی بیشتر با کلینیک تماس بگیرید همکاران من در کلینیک راهنمایی تون میکنن
        02188217088

  75. Avatar
    زینب اکتبر 6, 2022 در 7:32 ب.ظ پاسخ

    سلام خانم دکتر، خوبین؟ خسته نباشین. من ۲۳ سال دارم والان حدود ۱ سال و ۳ ماه هست که نامزد کردم. نامزدم ۶ سال از خودم بزرگتره و ۲۹ سال داره. من کمی متنای بالاترو خوندم. فکر میکنم اختلاف سنیمون خوبه، اصلا اهل بد و بیرا گفتن و عصبانیت های شدید نیست و تا الانم دست بزن نداشته( هر چند دوره نامزدیه اما خیلی صحبت میکنیم، درباره علایق و طرز رفتارها و چیزهایی که خوشحالمون میکنه یا ناراحتمون میکنه و…).
    ۴ ماه اول نامزدی هر دومون طبق روال نامزدی، بهم زنگ میزدیم و میومد خونمون. اما به خاطر درگیری های شغلی( راننده ماشین سنگین)
    دیدارمون کم تر شد(۲ هفته ای ۱بار) و من دیگه زنگ میزدم
    ( گفت و گو رو داریم خیلی هم پیشرفت داشتیم) اما الان دارم اذیت میشم چون دیگه خودم دائم دارم تماس میگیرم یا زنگ میزنم نه نامزدم چون کلا بیخیال تماس گرفتن و پیام دهدن شده به جز واردی که باید باهم یه مسئله ای رو حل کنیم، الانم توی یه دوره ای هست که واقعا داره اذیتش میکنه ولی خُب! منم به شدت دارم اذیت میشم از ۳ جهت:
    ۱_ زنگ نمیزنه، پیام نمیده مگر اینکه یه مقداری بحث کنیم
    ۲_ باید حتما زنگ بزنم یادآوری کنم بیاد خونمون
    ۳_ فکر میکنم گاهی بدجور رو حرفا و فکرای خودش می ایسته
    اینا واقعا داره منو اذیت میکنه، البته مادرم آگاه هست و به شدت دلواپسه، میگه اگر دوست داشته باشه حتما وقتی برات هست در طول روز یا چند روز، نه اینکه اصلا خبری ازش نشه. با این حال هر دومون‌میدونیم که واقعا آقای خوبیه و دوستم داره.
    اما این رفتارش باعث شده تا به شدت دچار ترس و نگرانی و اضطراب بشم. فکر میکنم وقت گذاشتن زوجین برای هم خیلی مهم باشه و نامزدم اینکارو خودش برام انجام نمیده. هر چقدرم بهش میگم انگتری بیشتر لج میکنه.حالا چکار کنم؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 24, 2023 در 4:29 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      حتما از یک روانشناس به صورت حضوری یا تلفنی کمک بگیرید
      مشکلات و مسائل اینچنینی در چت و سوال به این شکل قابل حل نیستن.
      برای راهنمایی بیشتر با کلینیک تماس بگیرید همکاران من در کلینیک راهنمایی تون میکنن
      02188217088

  76. Avatar
    علی دادشی اکتبر 9, 2022 در 12:36 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید من بایک خانم مطلق رابطه شروع کردم که ازلحاظ سنی هم سن هستیم و ایشون یک بچه دارن که جدا زایشون به نظر شما تو اینده ممکن هست این بچه زندگی مارو دچار مشکل کنه

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 24, 2023 در 4:27 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      حتما شرایط دو نفر باید برای ازدواج مجدد بررسی بشه
      برای راهنمایی بیشتر با کلینیک تماس بگیرید همکاران من در کلینیک راهنمایی تون میکنن
      02188217088

  77. Avatar
    Shadi ishtar اکتبر 17, 2022 در 7:20 ب.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر.
    دختری هستم ۲۵ ساله چند وقته با یکی از همکلاسیهام که ۴ سال هستش ابراز علاقه میکرد و من رد میکردم چون آمادگی رابطه نداشتم به دلیل شکستی که قبلا خورده بودم حالا یکماهی هست چند باری همدیگر رو مجدد میبینیم . از نظر احساسی نزدیکش هستم خوشم میاد ازش.
    اهل روستا هستن پدر و مادرش
    و پسر میخواد جلوی پدرش حجاب سر داشته باشم
    اعلام هم کرد که نظر شخصی من این نیست و مقید نیستم به اینجور چیزا ولی برای احترام دو عروس ریسمون مراعات میکنن.
    میخواستم بپرسم که آیا مسئله ی بزرگی است که رد کنم؟ یا میشه قبولش کنم.

  78. Avatar
    یلدا نوامبر 18, 2022 در 12:08 ق.ظ پاسخ

    سلام من ۲۲ سالمه و با ی اقایی ۲ ساله در ارتباطیم و خیلی باهم خوبیم و اینکه خانواده اون اقا ب دلایل کاملا بی منطق و حرفای بدی ک اطرفیان از بهشون زدن ک اصلا حقیقت نداره و پسرشون هم از این قضیه خبر داره مخالف ازدواج ما هستن و منو اون اقا با کلی خواهش و تمنا و زور تونستیم خانواده منو برای ازدواج راضی کنیم بنظر شما اگر بدون خانواده پسر اون عقد انجام بشه مشکلی نداره؟

  79. Avatar
    Shiva دسامبر 15, 2022 در 1:17 ق.ظ پاسخ

    سلام من دختری ٢٢ ساله هستم
    به تازگی یکی از اقوام اومده خواستگاری خیلی ظاهر زیبایی ندارن اما از لحاظ اخلاقی خیلی پسر خوبی هستن باید چه تصمیمی بگیرم؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 23, 2023 در 9:09 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      اینکه از لحاظ ظاهری شما جذب نشدید حتما قابل بررسی هستش
      حتما از یک روانشناس کمک بگیرید.
      برای راهنمایی بیشتر با کلینیک تماس بگیرید همکاران من در کلینیک راهنمایی تون میکنن
      02188217088

  80. Avatar
    Raha ژانویه 8, 2023 در 6:43 ق.ظ پاسخ

    سلام دخترم۲۰ من دوسال و دوماه میشه با یکی دوستم.همو خیلی دوستداریم خانواده هامونم میدونن ولی بخاطر اینکه من بچه طلاقم و نامادری دارم،خانوادش میگن ک‌ما بهم نمیخوریم.من خیلی میترسم از دستش بدم ولی میگه این اتفاق نمیفته.ولی الان تازگیا خانوادش میگن برین پیش مشاور بعدش ازدواج کنین

  81. Avatar
    رامین ژانویه 9, 2023 در 8:35 ق.ظ پاسخ

    سلام خدمت شما
    من یه پسر فارغ التحصیل ارشد و در حال حاضر یک سرباز وظیفه هستم. به یکی از هم دانشکده ای هام که خیلی خانوم محجبه، باورمند و عفیفه ای هستند علاقه مند شدم مدت یکسالی میشه. ایشون بنده رو نمیشناسند. فقط یکبار یه صحبت خیلی کوتاهی اون هم در مورد یه منبع درسی باهاشون انجام دادم. پنج ماه پیش خواهرم زنگ زدن به مادرشون و موضوع رو مطرح کردن، اما مادرشون به دلیل شرایط فعلی من(عدم اشتغال و سربازی و بحث مسکن) بنده رو رد کردند. در حالیکه هیچ اطلاعی از عقاید و باورهای من نداشتند که خیلی هم با عقاید اون خانواده مطابقت داره. من میخوام با دختر خانم تماس بگیرم (چون امکان صحبت حضوری به هیچ وجه نیست) و ازش بخوام شماره پدرشو بده با پدرش صحبت کنم و اجازه خواستگاری بگیرم ازش. بنظر شما بعد رد مادر این خانوم، آیا صلاح هست که من با این خانوم صحبت کنم؟ چون اونقدر که گفتن دخترهای مذهبی گارد شدیدی در مقابل پیشنهاد خواستگاری دارن، واقعیتش میترسم… 

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 23, 2023 در 8:53 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      حتما از یک روانشناس و مشاور خانواده برای حل مشکل کمک بگیرید
      میتونید با کلینیک تماس بگیرید همکاران راهنمایی تون میکنن.
      02188217088

  82. Avatar
    زهرا ژانویه 9, 2023 در 11:37 ب.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من یک دختر ۲۰ساله هستم،که یک خواستگار دارم که با من ۱۵_۱۶ سال اختلاف سنی داره!
    ولی از لحاظ عقاید مذهبی و …..شباهت‌های زیادی داریم و یجورایی همدیگرو میشناسیم چون فامیلیم
    میخواستم بپرسم آیا این اختلاف سنی مشکل ساز هست یا نه؟اگر بخوام این شخص رو قبول کنم انتخاب عاقلانه‌‌ای انجام دادم؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 23, 2023 در 8:48 ب.ظ پاسخ

      سلام
      اختلاف سنی 16 سال قطعا نیاز به بررسی کامل و جامع داره
      حتما از یک روانشناس کمک بگیرید.

  83. Avatar
    اتنا ژانویه 17, 2023 در 4:18 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من ۱۹ ساله هستم ۳ سال پیش پسرداییم ازم خواستگاری کرد البته نه به طور رسمی
    از نظر مالی و مذهبی هردو خانواده تقریبا همسطح هستیم
    هیچوقت در فامیل دختر و پسر باهم برخوردی نداشتیم به خاطر همین من هیچ شناختی از ایشون ندارم ،به نظرم عشق خیلی مهمه و دلم میخواد قبل از ازدواج عاشق بشم ، الان حس خاصی به ایشون ندارم چون برخوردی با ایشون ندارم و فقط از طریق چت باهم صحبت میکنیم و نمیدونم چه جوابی باید بهشون بدم
    حس میکنم اگه الان جواب مثبت بدم بعدا به کس دیگری علاقمند شوم و اگه جواب منفی بدم بعدا پشیمان شوم

  84. Avatar
    یاسمن ژانویه 18, 2023 در 9:02 ب.ظ پاسخ

    سلام خانم دکتر عزیز
    شبتون بخیر و خوشی انشالله
    من یاسمن هستم ۲۴ سالمه با اقا پسری ۲۴ روز هست اشنا شدیم و خیلی عاشق همدیگه هستیم ایشون ۲۶ سالشون هست و ما جفتمون قصدمون ازدواج هست حتی پدر مادر من ایشون رو از نزدیک دیدن و خیلی مهر ایشون به دل خانواده من نشسته و مادر این اقا پسر هم منو دورادور میشناسن و کلی به من علاقه دارن میخواستم ازتون بپرسم برای مشاوره پیش از ازدواج چه زمانی باید اقدام کنیم؟؟ و اینکه به نظر شما پسری با این تیپ شخصیتی که ایشون اصالتا کرد کرمانشاه هستن و من خودم هم روانشناسی خوندم ازدواج موفقی میشه داشته باشیم؟؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی ژانویه 23, 2023 در 8:17 ب.ظ پاسخ

      سلام
      وقت بخیر
      برای مراجعه پیش روانشناس از الان به بعد میتونید
      و قطعا روانشناس میتونه در این مسیر خیلی کمکتون کنه.

  85. دکتر شقایق درویشی
    دکتر شقایق درویشی ژانویه 24, 2023 در 5:10 ب.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    با شماره کلینیک
    02188217088
    و یا از طریق واتس آپ
    00989382074868
    تماس بگیرید همکاران من در کلینیک شمارو راهنمایی میکنن

  86. Avatar
    یوسف ژانویه 29, 2023 در 6:09 ب.ظ پاسخ

    سلام‌ خسته نباشید
    من پسری هستم‌ ۳۱ ساله
    به یک دختر از اقوام که ۲۳ سال دارند علاقه دارم
    در رفتار ایشون وخانوادشون میبینم که تمایل به این وصلت دارند
    اما مشکلی داریم که به شدت فکرم را درگیر کرده
    این خانواده پدر و مادرفرهنگی هستن دوست خانوادگی دارند و رفت و آمد خانوادگی دارند
    دختر مد نظرمن با پسر این خانواده ارتباط دوستانه دارند ودرحضور خانواده شاید با هم تماس فیزیکی هم داشته باشند
    ومن نمی‌دانم که این ارتباط در خارج خانواده هم هست یا خیر واین که اگر تمایل به ازدواج با آن خانواده را دارند چرا به من چراغ سبز نشان می دهند
    گفتنی است وضعیت مالی بنده تا حدودی مناسب است
    لطفا راهنمایی کنید
    مچکر

  87. Avatar
    S.k مارس 27, 2023 در 11:09 ب.ظ پاسخ

    سلام
    من ۱۸ سالمه یه خواستگار دارم که از همه نظر اوکیه و قرار است بیان باهم صحبت کنیم اما من اصلا نمی دونم باید چه چیزایی بگم میشه راهنماییم کنید

  88. Avatar
    هانیه مارس 30, 2023 در 12:24 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    دختری ۱۵ ساله هستم که ۱ ساله با یه اقایی نامزدم اخلاف سنی ما ۱۵ سال ما خیلی اختلاف نظر تو همه چی داریم مدام با هم بحث میکنیم من از همون اوایل نامزدی خواستم جدا بشم ولی خانوادم بشدت مخالف جدایین
    من واقعا خسته شدم چون سر هر چیزه کوچیکی ما بحث داریم باهم بزرگترین مشکلمونم حساسیت شدید این اقا روی تمیزیه خاستگاری هم سنتی انجام شده من قبل از نامزدی هیچ شناختی نداشتم

  89. Avatar
    سما مارس 30, 2023 در 9:14 ب.ظ پاسخ

    سلام دختری ۳۳ ساله هستم که موردی ۳۹ ساله برای خواستگاری اومدن که تفکرش اینکه چون خونه و ماشین دارن میتونن زندگی تشکیل بدن اما من تفکرم اخلاق و خانوادست برای خواستگاری حتی گل و شیرینی نیاوردن و انگار اهمیتی نداره براشون چطور میتونم بهشون بگم که هر کاری آداب داره لطفا راهنمایی کنید

  90. Avatar
    نسیم آوریل 3, 2023 در 10:21 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر.۳۴ سالمه و باپسری ک ۹ سال از من کوچیکتر هستش ب مدت ۴ سال هست که باهم در ارتباطیم.همدیگرو زمانی ک از شمال ب تهران کلاس میرفتم خونه خاله ام دیدم وباهم آشنا شدیم.من شمال زندگی میکنم وایشون تهران.منو ب همه خانواده معرفی کرده اما مادرو پدرش مخالف ازدواج ما هستن ب دلیل اختلاف سنی..اما ما همو خیلی دوست داریم الان بعد ۴سال بهم گفته بریم مشاوره برای آیندمون اما نمیدونم دلیلش چی میتونه باشه از طرفی خوشحالم ک عقلانی فکر میکنه و از طرفی ناراحتم ک قرار چه جوری بشه موقعیتمون..خیلی ذهنم درگیر شده ممنون میشم راهنماییم کنین لطفا..

  91. Avatar
    سمیر آوریل 16, 2023 در 10:56 ق.ظ پاسخ

    با سلام
    وقتتون بخیر

    من 35 سالم هستش 4 سال پیش عقد کردم و فهمیدم همسرم خیانت میکنه و جداشدم الان با اقایی که اومدن خواستگاری برای آشنایی بیشتر گفتن صیغه کنیم تا بیشتر همو بشناسیم و این آقا شمال هستن و من تهران و این آقاهم یک بار ازدواج ناموفق داشتن و یک بچه ک با متدرشون زندگی میکنن و قبل این خانم هم یک عقد یک سال هم داشتن که بهم خورده الان سردرگم هستم نمیدونم این آقا میتونه گزینه خوبی برای ازدواج باشه یا خیر و اینکه خودشون میگن ازدواج های قبلیم عقیده ها و گرم بودن لازم نداشته لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر

  92. Avatar
    مرجان می 20, 2023 در 5:37 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم ازدواج با کسی که مشروب مصرف میکنه چقدر میتونه اسیب زننده باشه؟

  93. Avatar
    هانیه جولای 12, 2023 در 12:54 ق.ظ پاسخ

    سلام من دختری۲۹ساله هستم که بایک اقایی ۳۸ساله درارتباطم الانم تصمیم به اردواج کردیم ماباهم هیچ مشکلی نداریم ازنظرعقایدو‌.بسیارشبیه هم هستیم ولی نشکل اینه ایک اقاترس ازارگزدواج داره چه راهکاری پیشتهادمیدید؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی جولای 20, 2023 در 8:01 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      حتما در شهر خودتون از یک روانشناس متخصص در خصوص مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.

  94. Avatar
    سارا جولای 26, 2023 در 10:59 ق.ظ پاسخ

    سلام. ۲۱ ساله هستم با اقایی یک ساله آشنا هستم ۲۷ ساله. چندماهی هست که خانواده ها در جریانن و چند روز پیش مادرا به صورت تکی با ما ملاقات داشتن. اخیرا هر دو مسائل شخصی تر گذشته مون رو بهم گفتیم. اینکه والدین من ۷ سال پیش جدا شدن(پدرم در قید حیات نیستن) و ایشون هم درباره خودشون گفتن که پدرشون سالها پیش اعتیاد داشتن و ترک کردن و سالهاست پاک هستن و همین هم علت وضعیت مالی نه چندان خوبشون هست که هم خودشون هم پدرشون در حال تلاشن. با این اوصاف احتمال میدیم هر کودوم درباره این موضوعات با خانواده صحبت کنیم باعث مخالفت اونا بشه و ذهنمون بسیار آشفتس. میشه راهنمایی کنین؟

  95. Avatar
    فاطمه آگوست 19, 2023 در 12:41 ب.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من با اقایی بصورت خواستگاری سنتی اشنا شدم که قبل از اشنایی سالها به دلیل ازدواج ناموفقی که داشتم نسبت به ازدواج گارد بودم اما ایشون بنظرم مناسب هستند و شرایطمون هم مشابه هستش
    هر دو تمایل به مشاوره قبل از ازدواج داریم
    شما مشاوره انلاین هم دارید؟

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی آگوست 24, 2023 در 6:41 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      بله
      با شماره
      09382074868
      درتماس باشید راهنمایی تون میکنن

  96. Avatar
    حمید سپتامبر 27, 2023 در 3:04 ب.ظ پاسخ

    سلام خانوم دکتر.ببخشید که وقتتونو میگیرم.من 26 سالمه و واقعیتش من یه مشکلی دارم و اون اینه که جند وقت پیش به طور اتفاقی یه خانم فروشنده رو دیدم که خیلی زیبا و محجبه بود.طوری که اصلا یه تار موش هم بیرون نبود.و من عاشق اون نجابت و زیباییش شدم.و واقعا قصد ازدواج با اون خانم رو داشتم.ضمن اینکه من هیچ صحبت خاصی با این خانم نداشتم.ولی بعد از یه مدت فهمیدم که این خانم نامزد داره. و از اون موقع تا حالا خیلی ناراحت و افسرده شدم.و هر کاری میکنم که فراموشش کنم نمیتونم. و چهرش از ذهنم پاک نمیشه. میشه لطفا منو راهنمایی کنین که چطور میتونم اون خانم رو برای همیشه فراموش کنم. و اینکه من تو شهری زندگی میکنم که دسترسی به مشاور ندارم و واقعا ازتون ممنون میشم که منو راهنمایی کنین مرسی.

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی آوریل 24, 2024 در 9:04 ب.ظ پاسخ

      سلام وقتتون بخیر امیدورام هرچه سریع تر مشکلتون برطرف بشه ولی برای همچین موردی نیاز به مشاوره و سنجیدن شرایط هستش که میتونید از مشاوره تلفنی کمک بگیرید

  97. Avatar
    مریم اکتبر 21, 2023 در 2:30 ب.ظ پاسخ

    سلام
    من با شوهرم 8 سال هست ازدواج کردیم
    ایشان در سال 97 ماشینی برای من خریده و در طی این 4 سال من بهشون گفتم که ماشین منو یکم اون پول بذاره یکم من تا عوض کنیم
    الان میگن من ماشین و عوض کنم به اسم تو نمیزنم
    این باعث دلسردی من از زندگی شده
    در این مورد ایا پافشاری من درست هست یا غلط

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی آوریل 24, 2024 در 9:01 ب.ظ پاسخ

      سلام وقتتون بخیر بهتره برای رابطتون از تراپیست کمک بگیرید چرا که این مدل مسائل نباید در زندگی شما تا این حد اهمیت داشته باشه گاها

  98. Avatar
    Samira دسامبر 4, 2023 در 11:55 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشین من خانمی هستم ک قبلا ازدواج کرده بودم و بخاطر خیانت شوهرم الان سه ساله ک جدا شدم. و با یک نفر در مجازی اشنا شدم ک از همون اول گفت قصدم جدی هست و میخوام بیام خاستگاریت و خیلی مصمم هست در حالی ک اون تا حالا از نزدیک من رو نده و فقط عکس منو دیده و همون روز اول گفت میخوام بیام خاستگاریت با خانوادت حرف بزن حتی با خواهرش هم حرف زدم و خواست ک با مامان و خالش حرف بزنم ولی من قبول نکردم من خانواده تعصبی دارم و شدیدا با رابطه بین دونفر مخالفن حالا هرچند ک فقط از پشت گوشه هم ک باشه من همش به فکر این بودم ک چطور یک نفر ن از نزدیک دیده ن شناخته میخواد ازدواج کنه و وقتی به این فکر میکنم بیشتر میترسیدم .بخاطر ترس از اینکه خانوادم بفهمن با اون رابطه دارم بهش گفتم به خانوادم گفتم و قبول نکردن ما قبلش هماهنگ کرده بودیم ک از طرف یه دوستی ک معرفی کرده بود امدن ولی بازم میترسیدم اون خیلی اسرار کرد پیام میداد و اینا گفتمش دیگه تمومه خانوادم راضی نمیشن و کلی باهاش بحث کردم ک بیخیال بشه و اونم دیگه پیام نداد تا چند روز پیش پیام داد ک من میخوامت و دوباره با خانوادت حرف بزن میخوام بیام خاستگاریت و من موندم باید چکار کنم هم ترس از خانواده دارم ک نکنه بفهمن باهاش رابطه داشتم و هم از اینکه پسر خوبی نباشه

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی آوریل 24, 2024 در 8:51 ب.ظ پاسخ

      سلام وقتتون بخیر قبل از هز تصمیمی باید آشنایی کاملی نسبت به طرف مقابل و شرایط داشته باشید و به هیچ عنوان بدون اطلاع از اخلاقیات و.. نباید اقدامی انجام بدید

  99. Avatar
    Mahdi دسامبر 28, 2023 در 1:52 ب.ظ پاسخ

    سلام بنده پسری ۱۹ ساله هستم حدود یک سال هست به قصد ازدواج با دختری که یک سال از من بزرگتره آشنا شدم از همون اول این موضوع رو به مادرشون گفتم ایشون اول خیلی مخالفت میکردن بابت اینکه یک سال کوچیک ترم و خیلی آشنایی ندارن اما من هیچوقت نا امید نشدم و بعد کلی صحبت با مادرشون و حتی پدرشون تونستم تا حدی راضیشون کنم با این شرط که کارم رو درست کنم و ازشون وقت گرفتم تا این خواستشون رو برآورده کنم این موضوع رو به خانواده خودم هم گفتم و مخالفتی نکردن اما خب یه موضوعی منو نگران کرده اینکه خانواده اون دختر به شدت مذهبی هستن و تمام خانواده چادری هستن من خودم اخلاقم و روحیم طوریه که واقعا از اینجور خانواده ها خوشم میاد و یکی از دلایلی که خیلی روی علاقم تاثیر گذاشت مذهبی بودن و چادری بودن این دختر بود. خانواده ماهم مذهبی هستن اما نه به اون شدت و اینکه چادری نیستن اما خب حجاب معمولی دارن و رعایت میکنن توی تمام مراسمات مذهبی شرکت میکنن خانواده مادریم کمتر رعایت میکنن میخواستم بدونم این مسائل باعث اختلاف بین خانواده هامون نمیشه ؟ اینو مطمئنم که بین خودمون هیچ اختلافی ایجاد نمیشه چون جفتمون اخلاق و روحیاتمون مثل همه من از خانواده هامون نگرانم
    حتی از اینکه پوشش خانوادم توی عروسیمون باعث ناراحتی خانواده این دختر بشه منو نگران کرده

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی آوریل 24, 2024 در 8:49 ب.ظ پاسخ

      سلام وقتتون بخیر اختلاف بین خانواده ها موردی که گاها با توجه به اهمیت خانواده برای شما باید بررسی بشه و بهتره قبل از هر اقدامی اطمینان داشته باشید که این شرایط آیا برای شما قابل حل هست یا نه. که میتونید با مشاوره و بیان کامل شرایط دید بهتری داشته باشید

  100. Avatar
    بهمن فوریه 8, 2024 در 2:46 ب.ظ پاسخ

    سلام
    وقت بخیر
    ۴۲ساله هستم و یک بار ازدواج ناموفق داشتم یه فرزند پسر هم دارم
    حدود یه ساله با خانمی مطلقه دارای ۳ فرزند آشنا شدم و تصمیم به ازدواج گرفتیم
    اما چند ماه اخیر رفتار های متفاوتی نشون میده از توجه اش به من کم شده
    احساس میکنم برای ادامه رابطه یه جورایی ناچار هست
    چطور میتونم جدیت ایشون رو در ازدواج متوجه بشم

    تو یه مقاله ای خوندم که اکثر خانمهایی که بچه دارند و مطلقه هستند بیشتر از اینکه دنبال عشق در زندگی باشن دنبال به پدر خوب برای بچه خودشون هستن
    ایا این درسته
    چطور میشه متوجه شد که طرف مقابل دنبال بابای خوبه یا یه همراه برای زندگی

    • دکتر شقایق درویشی
      دکتر شقایق درویشی فوریه 12, 2024 در 3:33 ب.ظ پاسخ

      سلام و وقت بخیر
      حتما ار یک متخصص روانشناس و مشاور در حوزه پیش از ازدواج کمک بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
24ساعته پاسخگوی شما هستیم